مقابله با عرضه دارو و مکمل در عطاری ها و باشگاه های بدنسازی

نخستین نشست تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال ٩٨ به منظور اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیگیری برنامه جامع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این نشست با اولویت مقابله با عرضه دارو و مکمل در عطاری ها و باشگاه های بدنسازی و برنامه عملیاتی سال جاری، با حضور دکتر عبدالله هندیانی، معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگانی از وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، دادسرای ویژه جرائم پزشکی و دارویی و ادارات کل تخصصی سازمان به میزبانی دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست، ضمن ارائه گزارش عملکرد تاکید شد که در ابلاغ دستورالعمل انبار، توزیع، پخش و نمایشگاه های سلامت محور از سوی سازمان غذا و دارو تسریع شده و تفاهم نامه مشترک بین دستگاه های درگیر امضا و اجرایی شود.

دکتر هندیانی در این نشست با اشاره به اینکه رویکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیرانه بوده و مقابله در مرحله بعد قرار می گیرد، عنوان کرد: باید از ظرفیت اعضای کمیته های پیشگیری و مقابله با قاچاق و دستگاه ها استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: اولویت بندی گروه های کالایی در این راستا حائز اهمیت است. همچنین باید از ظرفیت سندیکاها و اتحادیه ها نیز استفاده کرد تا پیشرفت حاصل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002344

وب گردی

وب گردی