جنبش دانشجویی، حلقه وصل میان مردم و مسئولان است

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشجو یک قشر نخبه و متخصص است و می‌تواند با ساختارهای سیاسی ارتباط داشته باشد و از طرف مسئولان به عنوان یک قوه مطالبه گر و منتقد شناخته شود.

حجت الاسلام صالحی افشار رئیس اداره فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش جنبش‌های دانشجویی در انتقال ارزش‌های انقلاب و آگاهی بخشی در جامعه گفت: دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته نسل جوان، نقش موثری در انتقال مفاهیم انقلاب دارند تا این مسیر را برای توسعه تمدن اسلامی هموار کنند.

وی افزود: جنبش‌های دانشجویی از بدنه اصلی دانشجویان تشکیل می‌‌شود که اگر در مسیر انقلاب و نظام حرکت کنند، تاثیری شگرف بر اثر بخشی و شناخت صحیح انقلاب اسلامی و مبانی اصولی نظام خواهند داشت.

رئیس فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از مسئولانی که در دانشگاه آزاد وجود دارند در گذشته از اعضای تشکل‌‌‌ها و جنبش‌‌های دانشجویی بودند. فضای دانشجویی برآمده از دل مردم است و مردم به آن اعتقاد دارند و می توانند مشکلات خود را به این جنبش منتقل کنند، چون جنبش دانشجویی با مردم تجربه زیستی مشترک دارد.

صالحی افشار تاکید کرد: آنچه مسلم است، دانشجو قشری نخبه و متخصص است و می‌تواند با ساختارهای سیاسی ارتباط داشته باشد و از طرف مسئولان به عنوان یک قوه مطالبه گر و منتقد شناخته شود. بر همین اساس جنبش دانشجویی می‌‌تواند حلقه وصل میان مردم و مسئولان باشد.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشجویان و جنبش‌های برخاسته از دل آنها، در دوران انقلاب سوابق خوب و درخشانی از خود به ثبت رساندند. البته قبل از انقلاب هم در مبارزات، دانشجویان حضور فعالی داشتند؛ اما آنچه بروز پیدا کرد، عاملی در جهت پیشرفت انقلاب شد و به دنبال آن ایجاد گروه‌های جهادی از بدنه دانشجویی برای کمک به مردم و دفاع از ارزش‌‌های انقلاب، دستاوردی مهم برای نظام آموزش عالی کشور بعد از انقلاب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002352

وب گردی

وب گردی