دانشگاه آزاد در کمک‌‌رسانی به سیل‌زدگان رسالت خود را انجام داد/ از وزارت علوم انتظار نقش‌آفرینی شفاف‌تری داشتیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، رسالت خود را در حوزه کمک رسانی به مناطق سیل زده به خوبی انجام داد و با حضور میدانی در منطقه و استفاده از علم و دانش، گره گشایی داشت.

سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره راهکارهای پیش بینی شده به منظور رفع مشکلات آموزشی مناطق سیل زده گفت: در جریان جلسه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی داشتیم، گزارشی از شرایط آموزشی مناطق سیل زده ارائه شد.

وی ضمن اشاره به اینکه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدتی به منظور حل مسائل آموزشی مناطق سیل در نظر گرفته شده است، افزود: در کوتاه مدت بنا شد که آموزش و پرورش، آن بخشی از درس های دانش آموزان مناطق سیل زده را که باقی مانده است، در کانکس به اتمام برساند. درس‌های بخش دیگری از دانش آموزان، مانند برخی از مقاطع ابتدایی به پایان رسیده است؛ بنا برآن شد که برای این دسته از دانش‌آموزان نیز سال تحصیلی را چند هفته کوتاه کنند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای با خیرین در راستای بازسازی و تجهیز مدارس مناطق سیل زده خبر داد و گفت: در دراز مدت نیز قرار شد که سازمان تجهیز و نوسازی مدارس در خصوص احداث مدارس، اقدامی فوری داشته باشد. آنچه اهمیت دارد، حضور مردمی و خیرین در این مناطق است؛ در همین رابطه تمهیداتی اندیشیده شده است که در چهارم اردیبهشت، جلسه ای با حضور خیرین برگزار شود تا بتوانیم در امر بازسازی و تجهیز مدارس مناطق سیل زده، از حضور و یاری خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جا دارد که از رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در مورد یاری رسانی به مناطق سیل زده و نگاه قرارگاهی و جهادی دانشجویان و مسئولان این دانشگاه تشکر کنم. دانشگاه آزاد اسلامی، رسالت خود را در حوزه کمک رسانی به مناطق سیل زده به خوبی انجام داد و با حضور میدانی در منطقه و استفاده از علم و دانش، گره گشایی داشت.

وی افزود: دانشگاه مردمی و در خدمت مردم به همین معنی است؛ یعنی در شرایط بحران و چالش، دانشگاه در بطن مسئله حضور داشته باشد و گره گشایی کند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به صورت میدانی و جهادی در مناطق سیل زده حضور یافته و با استفاده از توان علمی، تکنولوژیکی و فناوری این وزارتخانه، نقش آفرینی شفاف‌تر و واضح تری را در این مناطق داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002374

وب گردی

وب گردی