نیلی، رئیس «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» شد

رئیس جمهور در حکمی محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران را به ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» منصوب کرد تا طی شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارائه کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن روحانی، رئیس جمهور در حکمی به «محمود نیلی احمدآبادی» رئیس دانشگاه تهران ماموریت داد تا ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط را به عهده گرفته و ظرف شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارایه کند.

در متن این حکم آمده است:
سیلاب پدیده‌ای طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، اما کاهش خسارات و بهره‌مندی از فواید مترتب بر سیلاب، تابع میزان آمادگی‌های کشور است. تاب‌آوری ایران در مواجهه با حوادث طبیعی باید افزایش یابد، از تکرار اشتباهات و کاستی‌ها جلوگیری شود و ظرفیت مدیریت سیلاب در این اقلیم خشک و نیمه خشک به حداکثر برسد. خساراتی که بر اثر جاری شدن سیلاب در استان‌های مختلف بر مردم عزیز و شریف ایران وارد شده، احساسات و عواطف عمومی را برانگیخته است. مردم حق دارند پاسخ‌های علمی، معتبر و دقیق درباره ابعاد مختلف این سیلاب‌ها، میزان آمادگی کشور در مقابل سیلاب، شیوه مدیریت بحران، برآورد خسارات و شیوه جبران خسارات و اصلاحات ضروری برای افزایش آمادگی ملی در برابر سیلاب را دریافت کنند.

بر این اساس از سوی رئیس جمهور به رئیس دانشگاه تهران مأموریتی محول شد که ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط را به عهده بگیرد و ظرف مدت شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارایه کند.

این گزارش شامل بررسی محور‌هایی مانند علل و عوامل مرتبط با آمادگی و مدیریت سیلاب در حوزه‌های هواشناسی و اقلیم‌شناختی، محیط‌زیستی، زیرساختی، مدیریت منابع آب و سازه‌های آبی، وضعیت مدیریت بحران، امداد و نجات، و ارتباطات بحران پس از وقوع سیلاب، ابعاد اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی، ارتباطی، و مدیریت ریسک و بیمه سیلاب و اصلاحات ساختاری و قانونی برای افزایش تاب‌آوری و توان ملی در مدیریت سیلاب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002409

وب گردی

وب گردی