راهکارهایی برای گذار از مدرسه به دانشگاه

مرحله ورود افراد از مدرسه به دانشگاه با انواع نگرانی ها و استرس همراه است که در این مسیر مستقل شدن، والدین نباید فرزندان را رها کنند بلکه توجه و کمک به آنان بسیار مهم به نظر می رسد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، متخصصان مراقبت های بهداشتی از سال 1992، به مسئله افزایش دانش عمومی در مورد علل و درمان استرس تاکید داشته اند. این بیماری نوعی اپیدمی مدرن است که روی افراد مختلف از جمله دانشجویان تاثیر می گذارد.

میزان اضطراب و افسردگی در میان این افراد در حال افزایش است. براساس یک تحقیق که در مجله پزشکی افسردگی و اضطراب منتشر شد از هر 4 دانشجو حداقل سه نفر در سال گذشته تجربه زندگی با استرس را داشته است.

نظرسنجی ها نشان می دهد دانش آموزانی که به لحاظ عاطفی برای ورود به کالج آمادگی نداشتند، عملکرد ضعیف تحصیلی و تجربیات منفی بیشتری دارند.

به گفته نویسندگان کتاب«How to College: What to Know Before You Go (and When You’re There)» پدر و مادر می‌توانند برای رفع این مشکل تلاش کنند.

این کتاب راهنمایی هایی را برای دانش آموزان فارغ التحصیل دبیرستان در مورد چگونگی بهره بردن از تابستان ارائه می دهد.

در ادامه پنج مورد از کارهایی که خانواده‌ها می‌توانند برای راحتی انتقال دانش آموزان از دبیرستان به کالج انجام دهند را نام می‌بریم:

تشویق به استفاده از سیستم های پشتیبانی

هر دانشگاه دارای سیستم پشتیبانی اختصاصی است. دانشجویان در سال‌های ابتدایی تحصیل به مراکز بهداشت و درمان و پشتیبانی دانشگاهی، نیاز دارند. والدین باید قبل از ورود فرزندانشان به کالج آن‌ها را برای تحقیق در سیستم پشتیبانی تشویق کنند.

ایجاد همدلی
همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات است. دانشمندان پیشنهاد می‌کنند صرف نظر از این که والدین در کالج حضور داشته باشند یا خیر، به دلیل وجود چالش‌ها راهی برای ارتباط با فرزندانشان در اولین تجربه ترک خانه کشف کنند.

انتظارات

با تنظیم انتظارات، از درگیری‌ها اجتناب کنید. با فرزندانتان در مورد انتظارات خود از قبیل امنیت شخصی، رعایت مسائل مربوط به مذهب و رفت و آمدها صحبت کنید.

داشتن گفت وگوهای صریح حمایت گرانه، دانشجویان سال اول را قادر می سازد تا با اطمینان بیشتر با چالش هایی که بدون حمایت والدین در برابرشان قرار دارد، مواجه شوند.

استانداردهای دانشگاهی سخت تر است
آخرین مهلت ها، مطالعه مستقل و سرقت ادبی برخی از زمینه های اصلی است که والدین باید هنگام بحث در مورد انتظارات دانشگاهی تأکید داشته باشند.

آگاهی در مورد استاندارهای موجود در دانشگاه موجب می شود تا زمانی که افراد با آن ها در واقعیت روبرو می‌شوند دچار سردرگمی و مشکلات نشوند.

عیب ها را فراموش کنید

به آن ها بفهمانید که اشتباه کردن به عنوان یک تازه کار مسئله ای عادی است. از دست دادن یک کلاس یا رد شدن در آن آنقدرها عیب بزرگی نیست بلکه مسئله مهم انعطاف پذیری است که آنها در جهت اصلاح نشان می دهند.

انعطاف پذیری استعدادی است که فرد از خود نشان می‌دهد و توانایی تنظیم شرایط در مواجهه با سختی ها نشانه‌ای از داشتن یک بزرگسال مسئول است.

برهه اولین جدا شدن فرزندان از خانواده ها برای قرارگیری در محیط دانشگاه دوره ای پر از تغییرات و شرایط گاها سخت است که مدیریت آن برای کاهش استرس در پیشرفت فرد بسیار موثر است. والدین در این راستا نقش کلیدی را بازی می‌کنند که باید با توجه به نکات گفته شده در این راستا آن را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002413

وب گردی

وب گردی