نباید مدارس خارج از کشور را مانند ۴۰ سال پیش اداره کنیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید مدارس خارج از کشور را مانند ۴۰ سال پیش اداره کنیم، گفت: باید از شیوه‌های نوین در اداره مدارس ایرانی خارج از کشور استفاده کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با بیان اینکه اکنون ما به جای تصدی‌گری به سراغ نظارت رفته‌ایم، گفت: بنده سال ۷۴ که خارج از کشور بودم مدارس کشورمان را از نظر کیفیت با جاهای دیگر دنیا مقایسه می‌کردم که زمین تا آسمان فاصله داشتیم.

وی افزود: ینده در زمان سرپرستی برای اینکه دایره نفوذی‌ام بالا باشد اجازه نمی‌دادم مشکلات مالی معلمان، مرا تحت‌الشعاع قرار دهد ولی امروز سرپرستان مدارس خارج از کشور به دلیل نبودن ارز کافی با مشکل مواجه هستند و اگر در سال ۹۸ فکری به حال مدارس نکنیم باید مدارس را تعطیل کنیم؛ معلمان خارج از کشور اکنون با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

بطحایی با بیان اینکه بنده از آقای کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درخواست کردم تا به سرپرستان تفویض اختیار کند چون سرپرستان در کشورهای خارجی ظرفیت‌های مدارس خود را می‌شناسند.

وی گفت: باور کنید اگر به وضعیت مدارس رسیدگی نشود مجبور می‌شویم به دلیل نداشتن منابع ارزی مدارس را ببنیدیم و بر همین اساس به هر نحوی که می‌توانیم باید برای ادامه ارائه خدمات اقدام کنیم و فردی که آمادگی لازم برای ارائه خدمات با استفاده از روش‌های مناسب دارد را انتخاب کنیم و روش آموزش از راه دور می‌تواند کمک‌ کننده باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کاهش هزینه‌های مدارس خارج از کشور در شرایط فعلی اجتناب‌ناپذیر است لذا باید راهکارهای جدیدی را ارائه داد و از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را کرد؛ هرگونه اصلاحات در دستورالعمل‌ها برای افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود باید در اسرع وقت انجام شود و وزارت امور خارجه نیز آماده همکاری در این زمینه است.

بطحایی گفت: بنده از سرپرستان درخواست دارم تا اگر پیشنهادی دارند ارائه کنند چون وزارت امور خارجه آمادگی لازم را برای رفع مشکلات دارد؛ اکنون اگر بخواهیم مدارس خارجی به خدمات خود ادامه دهند باید شرایط را با شرایط مدارس داخلی تطبیق دهیم تا بتوانیم چراغ مدارس را روشن نگه داریم.

وی با بیان اینکه معلمان مدارس خارج از کشور یک سال حق مسکن و ۶ ماه فوق‌العاده شغل دریافت نکرده‌اند، گفت: اقدامات نباید به نحوی باشد که نظارت بر مدارس کاهش پیدا کند و معلمان در این صورت یا باید با این وضعیت کنار بیایند یا اینکه شرایط ادامه فعالیت برای آنان وجود نخواهد داشت.

بطحایی از کاهش نیروی انسانی در مدارس خارج از کشور بدون تعطیلی حتی یک مدرسه خبر داد و گفت: امروزه نباید مدارس خارج از کشور را مانند ۴۰ سال پیش اداره کنیم البته به شدت تأکید دارم که به هیچ عنوان نباید در هر شرایطی کیفیت آموزش در مدارس خارج از کشور کاهش پیدا کند اما باید از شیوه‌های نوین در اداره مدارس خارج از کشور استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از اقدامات ماه‌های گذشته همه نشانه‌ها حاکی از آن است که به لطف خداوند نقشه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد و به اهداف‌شان نخواهند رسید؛ سیاستمداران آمریکایی می‌گویند اگر ما در سال ۹۸ نتوانیم با این روش‌های تحریمی که ناجوانمردانه است، ایران را به زانو درآوریم، در سال ۹۹ کارمان تمام است و نمی‌توانیم تأثیری در اقتصاد ایران و این بخش‌های حاکمیتی بگذاریم.

وی در پایان گفت: امیدوارم ان‌شاءالله سال ۹۸ را با همه سختی‌ها بگذرانیم و مانند فراز و فرودهایی که طی ۴۰ سال گذشته وجود داشته و از آن خارج شده‌ایم از این مشکل سرافرازانه عبور کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1002460

وب گردی

وب گردی