یکپارچه‌سازی آموزش‌و‌پژوهش؛ هدف اصلی  دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، گفت: محوری‌ترین بخش‌های تحول و توسعه، کارگروه‌ها هستند و به عنوان نظام اصلی آموزش عالی محسوب می شوند؛ یکپارچه‌سازی آموزش‌و‌پژوهش هدف اصلی دفتر برنامه ریزی‌آموزش عالی وزارت علوم به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گردهمایی اعضای کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی اظهار کرد: شورای گسترش با سه کمیسیون راه‌اندازی شد و ۷۰ کارگروه در این کمیسیون‌ها در حال فعالیت هستند.

وی افزود: محوری‌ترین بخش‌های تحول و توسعه، این کارگروه‌ها هستند و کارگروه‌ها به عنوان نظام اصلی آموزش عالی محسوب می شوند؛ یکپارچه سازی آموزش‌و‌پژوهش هدف اصلی ماست که خاستگاه آنها از دل کارگروه‌هاست.

آهنچیان با اشاره به دستاورد کارگروه ها گفت: انتظار ما تحول ایده ها و نظارت به عملیات فناوری و بهبود آن است و تنها اصلاح و بازنگری کتاب های درسی محوریت ندارد در واقع ارتقای پژوهش و فناوری اهمیت بیشتری دارد.

مدید کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: ارتقای پژوهش و دستاورد فناوری، ساماندهی آموزش عالی اهمیت بسیاری دارد؛ در گذشته اعضای کارگروه ها به صورت سنتی انتخاب می‌ شدند؛ اما اکنون با شناسایی تمام ظرفیت ها افراد انتخاب می‌شوند و شایسته ترین تصمیم ها در کارگروه گرفته می‌ شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با بیان این که ۸ گروه تخصصی و فعال در این کارگروه ها انتخاب شدند، اذعان داشت: بیشترین گروه در علوم انسانی و فنی و مهندسی و کمترین آنها در هنر و معماری است. تعداد اعضای فعلی ۶۱۰ عضو هست علمی و ۵۷۲ نفر مرد و باقی زن هستند.

وی تاکید کرد: تا روز گذشته ۵۸۲ عضو که تعدادی از آنها متعلق به شورای تحول علوم انسانی است به امضا رسید و اعضای برگزیده به ترتیب در دانشگاه تهران، تربیت مدرس و فردوسی مشهد حضور دارند.

آهنچیان در پایان با اشاره به نخستین جلسه کارگروه‌ها بیان کرد: تمامی کارگروه‌ها از ۷ اردیبهشت تا پایان این ماه برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002475

وب گردی

وب گردی