پویش سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها آغاز شد/ مشارکت تمام مدارس برای امداد‌رسانی به سیل‌زدگان

پویش سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها، صبح امروز با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه شایسته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وزارت آموزش و پرورش برای امداد رسانی به هموطنان سیل زده، پویش «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» را از امروز (28 فروردین) در مدرسه دخترانه شایسته منطقه ١١ شروع کرد تا تمام مدارس با مشارکت یکدیگر، در این پویش به هموطنان سیل زده کمک کنند.

در این مراسم نعمت اللهی قائم مقام وزارت آموزش و پرورش، فولادوند مدیر کل وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، رمضانی مدیر فرهنگی و لونی مدیر منطقه یازده حضور داشتند. در ابتدای مراسم لونی مدیر آموزش و پرورش منطقه یازده، گفت: امروز در این مدرسه کنار یکدیگر جمع شده ایم تا به شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند» معنایی واقعی دهیم و به هموطنانمان که درگیر سیل شده اند، کمک کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با راه‌اندازی این پویش چهره غم را از صورت دانش آموزان سیل‌زده پاک کنیم.

در ادامه این مراسم فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش، گفت: بارش رحمت الهی در فروردین ماه منجر به آن شد تا از خشکسالی دور شویم؛ از طرفی برخی از استان ها هم با مشکلاتی مواجه شوند.

وی افزود: ماموریت بزرگی از سوی وزارت علوم به وزارت آموزش و پرورش محول شده است و ما با تمام توانمان به مشکلات هموطنان سیل زده کمک خواهیم کرد.

فولادوند ادامه داد: در حال حاضر ستادهایی در مناطق سیل زده ایجاد شده تا کمک های مردمی از سوی دانش آموزان، در دسترس سیل‌زده‌ها قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای کمک به دانش آموزان سیل زده که از نظر تحصیل با مشکل مواجه شده اند، برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم، همچنین مشاوره با خانواده ها را نیز در دستور کار داریم.

پس از سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر در مدرسه حاضر شد و در زمینه تجهیز مدارس آسیب دیده گفت: نظام تعلیم و تربیت ثابت خواهد کرد که در حداقل زمان، همه مدارس تخریب شده و آسیب دیده را تجهیز خواهد کرد و با مدیریت جهادی و هم‌افزایی که به وجود خواهد آمد، این مدارس بازسازی می‌شود.

وی افزود: 250 مدرسه در مناطق سیل زده در اختیار هموطنان سیل زده قرار گرفته است تا از ساختمان ها استفاده کنند.

نعمت اللهی اظهار کرد: اولویت اول وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان و خانواده آن‌ها هستند، به همین منظور باید مشکلاتشان را برطرف کنیم، به طور کلی تمامی هموطنان سیل زده مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: تمام همکاران ما به صورت خودجوش برای کمک به هموطنان اعلام آمادگی کردند و حاضر شدند تا به دانش آموزانی که از تحصیل عقب افتاده اند، کمک کنند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش خود را مسئول بهداشت روانی و اجتماعی دانش آموزان می‌داند، گفت: تا آخر کنار هموطنان سیل زده هستیم.

در پایان مراسم پویش سیل، مسئولان آموزش و پرورش کمک های نقدی خود را در صندوق حمایت های نقدی انداختند و پس از آن دانش اموزان حاضر در این مراسم کمک های نقدی را اهدا کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002489

وب گردی

وب گردی