حمایت بیمه سلامت از محرومان

مدیر عامل بیمه سلامت از حمایت بیمه سلامت از محرومان خبر داد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز شاید محدودیت منابع وجود داشته باشد اما می‌توانیم تکریم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سازمان‌بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۲۰ میلیون نفر روستایی هستند و از امروز مددجویان کمیته امداد به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی گفت: سالانه ۱۸۵ میلیون بار مراجعه در بخش سرپایی داریم و ۴.۵ میلیون بار هم در بخش بستری خدمات ارایه داده ایم.

موهبتی افزود: در قانون بیمه همگانی و اساسنامه بیمه سلامت بر تجمیع بیمه‌ها تاکید شده و نکته جالب برای من عزم کمیته امداد برای انجام این کار بود و با تلاش‌های صورت گرفته ظرف مدت شش ماه این موضوع انجام شد.

وی ادامه داد: نکته جالب‌تر نگاه ملی رئیس کمیته امداد به بخش سلامت بود، یکی از مشکلات ما در کشور بخشی نگری است اما در این حرکت چنین چیزی مشاهده نشد و نگاه ملی بود.

موهبتی گفت: سال‌ها این دغدغه وجود داشت که چرا عده‌ای که توان مالی کمتری دارند به صورت نشاندار خدمت دریافت کنند و این موضوع یکسان‌سازی همگانی را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل بیمه سلامت افزود: قرار نیست اگر متولی محرومان کمیته امداد هست مهد کودک و مدرسه آنها را نیز کمیته امداد بسازد.

وی گفت: حمایت مجلس نیز در این موضوع مناسب بود و اگر حمایت‌های دولت نبود این اتفاق رخ نمی‌داد، در هر نقل و انتقالی مقاومتی وجود دارد اما در بخش محرومان نمی‌توانیم اجازه دهیم مقاومت‌ها به ارائه خدمات به این افراد خدشه ایجاد کند، فلسفه و ماموریت بیمه سلامت حمایت از نیازمندان است و کار و ارائه خدمات باید بهتر انجام شود.

موهبتی افزود: در مورد کمیته امداد باید بروکراسی اداری کاهش پیدا کند، در شرایط سخت اقتصادی امروز شاید محدودیت منابع وجود داشته باشد اما می‌توانیم تکریم کنیم.

وی تصریح کرد: حدود ۴۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد به بیمه سلامت انتقال یافته است، تا این افراد خدمات بهتری دریافت کنند.

موهبتی افزود: کمیته امداد نقش شناسایی محرومان را دارد و ما کار بیمه و صدور دفترچه را بر عهده داریم.

مدیر عامل بیمه سلامت تصریح کرد: مرکز پاسخ‌گویی آنلاین دربازه مشکلات در استان‌ها باید راه اندازی شود تا مسائل به صورت عملیاتی حل شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1002509

وب گردی

وب گردی