انواع موتورهای دیزلی با کاربردهای کشاورزی و صنعتی بومی شد

محققان داخلی با تولید موتوهای دیزلی، گازسوز، کشاورزی و صنعتی توانسته‌اند نیاز بازار داخلی در حوزه صنعت را با محصولات داخلی مرتفع سازند. 

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان کشورمان با رویکرد حفظ بازار داخلی در بخش کشاورزی، توسعه بازار را آنچنان هدف قرار داده‌اند، که تاکنون 98 درصد سهم بازار داخلی در بخش موتورهای دیزلی و کشاورزی تولیدشده است. در حال حاضر موتورهای دیزلی کشاورزی، بر روی انواع محصولات تراکتور و کمباین نصب و استفاده می‌شود.

محمد شهباز نجف علیزاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان موتور سازی تراکتورسازی ایران، با اشاره به مشخصات فنی این دستگاه بیان کرد: موتورهای دیزلی کشاورزی و صنعتی، باقدرت 45 تا 150 اسب بخار طراحی و تولید می‌شوند، که علاوه بر اینکه در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیاز صنایعی همچون ماشین آلات راه‌سازی، لیفتراک، کمپرسور و ژنراتور و پمپ را مرتفع می‌سازند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان موتور سازی تراکتورسازی ایران، در ادامه با اشاره به نگاه فناورانه در راستای خدمت به صنعت کشور عنوان کرد: این شرکت از بدو شروع فعالیت خود، استراتژی حفظ بازار داخلی در بخش موتورهای کشاورزی را در کنار استراتژی تنوع محصول و توسعه بازار در پیش گرفت و ضمن اولویت دادن به تأمین موتورهای موردنیاز بازار داخلی در صنایع مختلف، با جدییت برنامه ایجاد تنوع در محصولات تولیدی به عرضه انواع محصولات با متعدد پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: ماحصل اجرای این استراتژی‌ها، طراحی و تولید محصولات جدید برای کاربردهای کشاورزی و صنعتی بوده است، به‌طوری‌که در سال گذشته با طراحی و تولید "موتور تراکتور 150 اسب بخار" که توسط کارشناسان داخلی مرکز تحقیقات این شرکت انجام‌گرفت، وابستگی به تراکتورهای سنگین از منابع خارجی حذف شد و به طور کامل در این بخش به خودکفایی کامل رسیدیم.

این فعال حوزه فناور با بیان اینکه این شرکت تنها تولید کننده موتورهای گازسوز با سوخت گاز طبیعی است گفت: طراحی و تولید این محصول تماماً در مراکز تحقیقات این شرکت به انجام رسیده است و برای کاربرد در ژنراتورهای گاز سوز به بازار داخلی عرضه می‌شود.

نجف علیزاده با بیان اینکه موتورهای تولیدشده در خارج از کشور نیز مورد استقبال قرارگرفته است عنوان کرد: تاکنون به کشورهای لهستان، آذربایجان، ایتالیا، ترکیه، عراق و آفریقای جنوبی صادرات انواع موتورهای دیزلی را داشته‌ایم.

وی در ادامه به تولیدات انواع موتورهای دیزلی اشاره کرد و گفت: توانسته‌ایم با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات لازم در ساخت انواع موتورهای سه ، چهار و شش سیلندر اقدام کنیم و آن‌ها را در صنایع مختلف همچون کشاورزی، خودرویی، صنعتی، ماشین آلات راه‌سازی و …به کار ببندیم.

این فعال حوزه فناوری، توضیح داد: این موتورها در مصرف خودرویی نیز کاربرد دارند و ما درگذشته اقداماتی در این خصوص داشته‌ایم. بر همین اساس شرکت شهاب خودرو و سایپادیزل نیز از خدمات ارائه‌شده این شرکت در زمینه بهره مندی از موتورهای دیزلی خودرو، در زمره استفاده‌کنندگان محصولات تولیدشده داخلی بوده‌اند.

نجف علیزاده بابیان اینکه تولیدات موتورهای تولیدشده در بخش صنعتی نیز حجم وسیعی از بازار را در اختیاردارند گفت: در شرایط تحریم کنونی و جلوگیری از واردات محصولات خارجی، در حال حاضر چیزی در حدود 70 درصد سهم بازار متعلق به تولیدات این شرکت است، که خوشبختانه توانسته باقدرت برند خود را به ثبت برساند.

وی با اشاره به یکی دیگر از تولیدات این شرکت در زمره خدمات صنعتی بیان کرد: موتور جدیدی با محدوده توان بالغ‌بر 135 KVA که برای کاربرد ژنراتور در مرکز تحقیقات شرکت طراحی و ساخته‌شده است و موجب تکمیل سبد محصولات شرکت در این بخش شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002515

وب گردی

وب گردی