ارسال 15 هزار غذا به مناطق سیل زده توسط واحد شوشتر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، گفت: روزانه حدود 15 هزار غذا در وعده‌های صبحانه، نهار و شام با همکاری موکب حضرت رقیه(ع) به بخش سیل‌زده شعیبیه ارسال می‌شود و حدود 60 نفر نیرو در دو شیفت 30 نفره در آنجا حضور دارند که در واحد شوشتر مستقر شده‌اند.

محمد حسین پور محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این واحد دانشگاهی در کمک به سیل‌زدگان گفت: روزانه حدود 15 هزار غذا در وعده‌های صبحانه، نهار و شام با همکاری موکب حضرت رقیه(ع) به بخش سیل‌زده شعیبیه ارسال می‌شود و حدود 60 نفر نیرو در دو شیفت 30 نفره در آنجا حضور دارند که در واحد شوشتر مستقر شده‌اند.

وی افزود: در همان ابتدای وقوع سیل استان‌های معین به کمک سیل زدگان آمدند و دانشگاه آزاد با توجه به رسالتی که دارد در این کمک رسانی حضور یافت. در بخش دامپزشکی حدود 5 استاد به همراه 10 دانشجوی دکترای دامپزشکی مشغول خدمات رسانی در 2 بخش واکسیناسیون و انجام درمان روی دام‌ها در روستای بخش شعیبیه هستند که به 4 روستا سرویس دهی می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در ادامه خاطر نشان کرد: استادان گروه نقشه‌برداری واحد شوشتر نیز از همان ابتدای وقوع سیل در بخش شعیبیه، در مناطقی که انفجار رخ داد و آب را مهار کردند، با توجه به عملکرد ضعیف بخش دولتی، فعالیت گسترده‌ای در این زمینه داشتند و در حال حاضر نیز مشغول مطالعه در سیل بندها هستند و محل‌هایی که سیل بندها دچار مشکل شدند را بررسی کردند و نقشه‌ها و مشخصاتی در حال آماده شدن است تا ایجاد سیل‌بندها با اصول و مشخصات فنی انجام شود.

پور محمدی یادآور شد: در بخش دیگر از استادان جامعه‌شناسی و روان شناسی استفاده کردیم که وارد کمپ‌‌ها شده و با ارائه مشاوره به سیل زدگان به آسیب‌شناسی سیل در بخش شعیبیه پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام مواردی که شهرستان مشکلی داشته باشد، دانشگاه آزاد آمادگی کامل در جهت خدمات‌رسانی به هموطنان را دارد و با تمام قوا وارد میدان شده است. تمامی این حضورها در کنار دیگر نیروها بوده که تشکر گروه‌های مختلف را در پی داشته و این حضور دانشگاه آزاد در کنترل بحران سیل اخیر، اتفاقی بی نظیر در تاریخ این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر متذکر شد: واحد شوشتر در هر بخش یک مسئولیت را به عهده گرفته و در حال حاضر در چهار روستا کار درمان و واکسیناسون انجام می‌شود. همچنین در چند روستا کار سم‌زدایی آغاز شده که با توجه به گسترش وجود مار و عقرب در این مناطق، دانشگاه آزاد واحد شوشتر وارد کمک رسانی در این زمینه شده است.

پور محمدی در پایان تاکید کرد: تیم‌های جهادی واحد شوشتر از هفته آینده بعد از فروکش کردن کامل سیل در جهت بازسازی و ترمیم قسمت‌هایی که آسیب دیده، خدمت رسانی خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002521

وب گردی

وب گردی