آب ۹۷ درصد از ۴۰۰۰ روستای سیل زده وصل شد

وزیر نیرو گفت: آب ۹۷ درصد از ۴۰۰۰ روستا وصل شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: روز گذشته خبری مبنی بر صدور احکام هیئت ویژه برای تدوین گزارش ملی سیلاب اخیر توسط رئیس‌جمهور، منتشر شد که مسئولیت آن به رئیس دانشگاه تهران سپرده و 20 تن از اساتید مبرز و با تجربه کشور از دانشگاه‌های مختلف در آن عضویت دارند؛ خبر بسیار خوبی است که از کارهای ضروری است و معمولا در این‌گونه حوادث نقش تعیین‌کننده در زمینه اصلاح وضع موجود خواهد داشت.

وی افزود: وزارت نیرو با تمام توان و در همه رده‌های مدیریتی آمادگی دارد تا همکاری لازمه را با این هیئت داشته باشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: فعالیت‌هایی در استان‌های سیل‌زده خوزستان، لرستان، گلستان، مازندران و سایر استان‌ها در شرق و جنوب و شمال‌شرق کشور انجام شد و موفق شدیم آب و برق را به میزان بالایی در مناطق و روستاها برقرار کنیم.

اردکانیان خاطر نشان کرد: آب بیش از 97 درصد از 4000 روستایی که قطع شده بود، برقرار شد. 111 روستا در حوزستان، لرستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکل دارند.

اردکانیان تصریح کرد: جدا از سختی‌ها و مشکلات در ارزیابی هایی که سرفرصت انجام خواهیم داد، عملکردها در جریان سیل اخیر و سایر عملکردها یکی از جنبه‌های شاخص است که قابل مقایسه و رقابت با عملکردهای مشابه در سطح بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام درست الگوی مصرف با توجه به شرایط اقلیمی در مناطق کشور که تعیین شده است،؛ از مصرف کنندگانی که این الگو را رعایت می کنند،‌ سپاسگزاریم و همچین کسانی که از الگوی مصرف کمتر مصرف می کنند در سیستم پرداخت ما به ازای آن مبالغی در قبوض‌شان به آنها پرداخت می کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: سعی خواهیم داشت کسانی که بیش از الگوی مصرف سال گذشته مصرف کردند را تشویق کنیم تا به سمت گروه خوش‌مصرف‌ها بپیوندند و ما بتوانیم این عادت خوب را توسعه داده و منابع به‌جا مصرف شود. سوبسیدهای آب و برق به گروه‌های واجد شرایط تعلق بگیرد.

اردکانیان اضافه کرد: دولت تصمیم گرفته این روال جدید را از فصل گرم آغاز کند و هموطنان در قبوض اردیهبشت ماه توجه کنند و در این قبوض هشدار و اطلاع‌رسانی در سطح وسیعی انجام می‌شود تا هدف ما و دولت این تعرفه‌های جدید برای تأمین منابع نباشد، بلکه تعرفه‌ها برای پرداخت نشدن باشد.

وی افزود: مشترکان خودشان باید مدیریت کنند تا مصرف‌شان مشمول افزایش 16 درصدی نشود.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1002533

وب گردی

وب گردی