کتاب گزیده آثارمحمود جوادی پور رونمایی می شود

کتاب «ستایش روز» که دربرگیرنده گزیده آثار محمود جوادی پوراست و از سوی نشر نظر منتشر شده، ساعت 18 جمعه 30 فروردین ماه در خانه هنرمندان ایران رونمایی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمود رضا بهمن پور گفت: محمود جوادی پور یکی از مهم ترین هنرمندان معاصر ایران ایران است که مسیرهای متنوعی را در هنر دوران خود طی کرد و موفق شد راه هم نسلان خود را هموار کند. کارهای نخستین او در گرافیک موجب شد تا طراحان گرافیک هم زمان و پس از او، تجربه های تازه ای را به کمال برسانند. او بر روی رشته های مختلف هنرهای تجسمی معاصر ایران تاثیر بسزایی گذاشته است و بسیاری از هنرمندان امروز ایران، وامدار او به شمار می روند.

او افزود: همزمان با انتشار کتاب «ستایش روز»، نمایشگاهی با همین عنوان از آثار محمود جوادی پور در گالری ممیز برپا شده است و در مراسم رونمایی این کتاب که ساعت 18 روز جمعه 30 فروردین ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، مهدی حسینی، قباد شیوا، سیامک دل‌زنده، محمود رضا بهمن پور و نیوشا جوادی پور سخن خواهند گفت.

مدیر نشر نظر درباره کتاب «ستایش روز» گفت: دربرگیرنده گزیده ای از آثار محمود جوادی پور به همراه مقالاتی از نیوشا جوادی پور، روبین پاکباز، سیامک دل زنده و محمود رضا بهمن پور است. توکا ملکی نیز براساس پژوهش ها و اسنادی که خانواده جوادی پور در اختیارش گذاشته اند، سالشمار زندگی محمود جوادی پور را نوشته اند.

او افزود: همچنین در این کتاب مجموعه ای از اسناد و تصاویر موجود از محمود جوادی پور منتشر شده است. تلاش کرده ایم با انتشار این کتاب که کامل ترین اثر درباره این هنرمند مدرنیست ایرانی است، گوشه ای از فعالیت های هنری محمود جوادی پور را به نمایش بگذاریم.

کتاب «ستایش روز» دو زبانه (فارسی و انگلیسی) در قطع رحلی در 450 صفحه گلاسه با تیراژ 1200 نسخه و با قیمت470 هزار تومان از سوی نشر نظر منتشر شده است.

*حسین نوری

/انتهای پیام

کد خبر: 1002538

وب گردی

وب گردی