خجسته: در کشور ما سازمانی به منظور اجرای سیاست ها وجود ندارد

دانشیار دانشگاه صدا و سیما گفت: مشکل کشور ما این است که پس از تعیین سیاست، مسئول یا سازمانی وجود ندارد که آن سیاست را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین نشست کرسی آزاد اندیشی رسانه ای با عنوان « رسانه ها و نام گذاری سال » در سالن همایش های غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
در این نشست سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسن خجسته، دانشیار دانشگاه صدا و سیما، امید علی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره و عبدالکریم خیامی، رئیس سابق مرکز طرح و برنامه معاونت سیما حضور داشتند.
در این جلسه حسن خجسته دانشیار دانشگاه صدا و سیما، ضمن اشاره به شعار سال ۹۸ گفت: از جهت رونق تولید، مشکلات متعددی متوجه کشور ما است؛ چراکه از لحاظ تاریخی اقتصاد کشور ما بر مبنای واردات طرح ریزی شده است و زیر ساخت های تولید فراهم نیست.
وی افزود: دلیل ضعف در زیر ساخت های تولید این است که ما به لحاظ تاریخی یک نظام دیوان سالاری داشته ایم که آن نظام تا به امروز دستخوش تغییر نشده است.
خجسته تصریح کرد: تعیین شعار سال یک هدف عمده دارد که عبارت از تعیین سیاست عمومی است. حُسن سیاست عمومی این است که می تواند عوامل مختلف را با یکدیگر هم جهت کند.
وی ضمن اشاره به اینکه بعد از سیاست گذاری، عملیاتی سازی مفاد سیاست اهمیت پیدا می کند، افزود: مشکل کشور ما این است که پس از تعیین سیاست، مسئول یا سازمانی وجود ندارد که آن سیاست را اجرایی کند؛ چرا که پس از تعیین سیاست باید مسئولین و دستگاه هایی وجود داشته باشد که برای آن سیاست، برنامه ریزی لازم را انجام دهد.
این استاد دانشگاه در خصوص نقش رسانه ها در تبیین شعار سال گفت: ذات رسانه، مشابه یک کارخانه واسط است. اگر به آن مواد اولیه مناسب برسد، می توان انتظار داشت که خروجی مناسبی داشته باشد؛ اما اگر اتفاقی در کشور نیافتد، نمی توان انتظار داشت که رسانه ها کار ویژه ای انجام دهند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1002562

وب گردی

وب گردی