زرندی: افزایش قیمت دلار تأثیر مثبتی بر رونق تولید داشت

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش قیمت دلار تأثیر مثبتی بر رونق تولید داشت و در خیلی از مواقع هم سبب کاهش قاچاق کالا به داخل کشور شد. همچنین این افزایش قیمت سبب شد که کالاهای صادراتی ما با توفیقات بیشتری روبه رو شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین نشست کرسی آزاد اندیشی رسانه ای با عنوان « رسانه ها و نام گذاری سال » در سالن همایش های غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

در این نشست سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسن خجسته، دانشیار دانشگاه صدا و سیما، امید علی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره و عبدالکریم خیامی، رئیس سابق مرکز طرح و برنامه معاونت سیما حضور داشتند.

در این جلسه، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مشکلات حوزه بوروکراسی در کشور ما این است که وقتی یک سازمان را در بخش های مختلف تعریف می کنیم، هر کدام از بخش ها به دنبال تأمین اهداف خود هستند. در چنین مواقعی، راهکار مدیریتی مناسب برای هماهنگ سازی بخش های مختلف این است که یک هدف مشترک تعریف کنیم.

وی افزود: در ادبیات مدیریتی مرسوم است که اگر هدف مشترک وجود داشته باشد، یک مجموعه می تواند هماهنگ شود. نگاه من به مسأله تعیین شعار سال از جانب مقام معظم رهبری، در چهارچوب تعیین هدف مشترک برای کشور قرار می گیرد.

زرندی تصریح کرد: مقام معظم رهبری عمدتا موضوعاتی را به عنوان شعار سال مطرح می کنند که در کشور محل اشکال است و توجه به رونق تولید، یکی از مسائل جدی امروز کشور ما است. اگر مانند سال های گذشته به مسأله تولید توجه کنیم، دچار مشکلات اساسی خواهیم شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات کشور ما در راستای رونق تولید، فضاسازی های رسانه ها است که باعث ترس تولید کننده ها شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: افزایش قیمت دلار تأثیر مثبتی بر رونق تولید داشت و در خیلی از مواقع هم سبب کاهش قاچاق کالا به داخل کشور شد. همچنین این افزایش قیمت سبب شد که کالاهای صادراتی ما با توفیقات بیشتری روبه رو شوند.

زرندی تأکید کرد: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور رونق تولید 35 پروژه را در 7 محور تعریف کرده ایم. یکی از محورهای مورد نظر ما بحث صادرات غیر نفتی است.

وی افزود: در سال جدید ضمن ادامه ارتباطات خود با کشورهای مختلف دنیا، تمرکز خود را بیش از پیش متوجه 15 کشور همسایه کشورمان کرده ایم؛ چراکه به دلیل تحریم های آمریکا، تجارت با کشورهای همسایه به مراتب راحت تر از تجارت با کشورهای دور است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: حوزه دومی که در نظر داریم، توجه بیشتر به تولیدات داخلی است. در سال 97 در بحث واردات برخی از کالاها به مشکلاتی برخوردیم؛ لذا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است که تولیدات داخلی را رونق بخشیم.

وی افزود: پروژه پوشاک و صنایع داخلی از دیگر پروژه هایی است که در دستور کار قرار دارد. جزئیات این پروژه ها را در هفته آینده به اطلاع رسانه ها خواهیم رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002563

وب گردی

وب گردی