ارتقا اقدامات فرهنگی و دینی از مهمترین اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس هیئت مؤسس و امناء دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی این استان که با حضور نماینده مردم کرمان و ادوار در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: این مجموعه در دوره جدید باید دانشگاهی در تراز مورد توقع مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمان، دکتر ولایتی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید بتوانیم در حوزه‌های علم، تحقیق و فرهنگ، بیش از گذشته فعالیت کنیم و می‌توانیم در ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی و اعتقادی، استانداردها را افزایش داده و گام مهمی را برداریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وضعیت فرهنگی دانشگاه در حال رشد و در مسیر تحول قرار دارد و خانواده‌ها به تربیت فرزندانشان براساس آموزه‌های اسلامی و سنت های ایرانی اهمیت می دهند و نباید اعتماد آنان به دانشگاه‌ها از بین برود و بر همین اساس فعالیت‌های اعتقادی و فرهنگی مستمری را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد و این یکی از اهداف مهم در دانشگاه است.
دکتر ولایتی با تأکید بر این موضوع که پژوهش باید مساله محور باشد گفت: اگر پژوهش در دانشگاه تقویت شود و با شرکت‌های اقتصادی همکاری صورت گیرد شاهد خدمات عظیمی در حوزه‌های مختلف به کشور و مردم خواهیم بود.
رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رساله‌های علمی باید با خط و مشی اقتصادی کشور هم‌خوانی داشته باشد و گوشه‌ای از مشکلات را حل کند و اساتید با دقت بیشتری به راهنمایی دانشجویان بپردازند.
دکتر ولایتی تصریح کرد: برای نخستین بار معاونت علوم انسانی را در دانشگاه پایه‌ریزی کردیم و معتقدیم در این حوزه حرف‌هادیدگاه های فراوانی برای طرح وجود دارد. صرف تدریس کتاب‌های ترجمه شده در حوزه علوم انسانی که به نوعی ترویج فرهنگ غربی محسوب می‌شود در واقع یک نقطه ضعف است و باید بر اساس توانمندی‌هایی که در حوزه‌های علوم انسانی داریم حرکت کنیم.
دکتر ولایتی اذعان کرد: اساتید توانمند و فرهیخته، سرمایه‌های عظیم در دانشگاه‌ها قلمداد می‌شوند و می‌توان با استفاده از تجربیات آن‌ها کیفیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی را ارتقا بخشید.
وی با تأکید بر لزوم رعایت نظم و انضباط اساتید و دانشجویان و سخت گیری لازم برای ارتقا کیفیت آموزشی افزود: اساتید و دانشجویان محقق و مؤلف می‌توانند زمینه گسترش علوم مختلف را مهیا کنند و می‌توان با چاپ منابع معتبر داخلی از هجوم فرهنگی غرب دوری کرد و مدیران دانشگاه می‌توانند با تمام امکانات از اساتید و دانشجویان محقق و مؤلف حمایت کنند و در زمینه چاپ کتاب‌های ارزشمند علمی و آموزشی تلاش نمایند.
پیش از این، دکتر ولایتی با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی استان، به مقام شامخ شهدا با قرائت فاتحه و نثار گل ادای احترام کرد و سپس با استقبال رئیس، هیئت رئیسه، کارمندان و جمعی از دانشجویان در این جلسه حضور یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002564

وب گردی

وب گردی