توسعه روابط در دستورکار عراق و عربستان

نخست وزیر عراق و پادشاه عربستان خواهان توسعه روابط میان دو کشور در زمینه های مختلف در راستای تامین منافع مشترک شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دفتر اطلاع رسانی «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در جریان سفر رسمی خود به شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی در راس یک هیات بلندپایه، با «ملک سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی از هیات عراقی در دربار پادشاهی عربستان در شهر ریاض و نواخته شدن سرود ملی دو کشور در جریان آن، ملک سلمان در حضور شماری از شاهزادگان، وزرای دولت، شخصیت های ارشد دربار و بازرگانان سعودی، با عبدالمهدی و هیات همراه وی دیدار کرد.

عبدالمهدی ضمن تاکید بر این که سفر وی به عربستان بیانگر گرایش و تمایل دولت عراق به توسعه روابط میان بغداد و ریاض در زمینه های مختلف می باشد، خاطر نشان ساخت که سفر متقابل مقامات عالی رتبه دو کشور باعث می گردد افق های گسترده در روابط دو جانبه شود شود و خواسته های هر دو ملت و امنیت و ثبات برای همه ملت های منطقه نیز تحقق یابد.

ملک سلمان ضمن اظهار خشنودی از این که عراق در حال حاضر شاهد توسعه و ثبات است، ابراز امیدواری کرد که سفر عبدالمهدی به عربستان، منجر به تحقق اهداف مورد نظر دو کشور در زمینه افزایش همکاری و ارتقای سطح روابط در راستای تامین منافع مشترک هر دو ملت شود.

در همین حال، پادشاه سعودی به افتخار نخست وزیر عراق و هیات بلندپایه همراه وی که شامل وزرای امور خارجه، دارایی، نفت، برق، تجارت، کشاورزی، جوانان و ورزش، صنایع و معادن، حمل و نقل، آموزش عالی و پژوهش علمی و برنامه ریزی و شماری از مسئولان دولتی، نمایندگان، استانداران، مشاوران، روسای سازمان های مختلف و سرمایه داران این کشور می شود، یک ضیافت ناهار بزرگ ترتیب داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002570

وب گردی

وب گردی