سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد

سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان « جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی » در سالن همایش های هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان « جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی » در سالن همایش های هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این همایش، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: دانشجویان نسبتی با بیت المال ندارند و از این جهت پاک و بی ایراد هستند. لذا هیچ کس نمی تواند آن ها را مورد نقد قرار دهد؛ ولی آن ها می توانند تمام مسئولین را مورد نقد قرار دهند.

وی در خصوص رابطه کمیته امداد امام خمینی(ره) با گروه های جهادی خاطر نشان کرد: در کمیته امداد واحدی را برای گروه های جهادی در نظر گرفته ایم که تمامی گروه ها می توانند در آن ثبت نام کنند. ما در این واحد بر اساس نقشه فقر کشور، مناطق محروم را به گروه های جهادی معرفی می کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: رئیس جمهور در ایام انتخابات سال ۹۶ شعاری تحت عنوان رفع فقر مطلق در دستور کار داشت؛ بر همین اساس مجلس شورای اسلامی یک ردیف برای رفع فقر مطلق در نظر گرفت که در حال حاضر ۸۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: من فارغ از تمامی اقدامات و فعالیت های دیگر دولت، از این اقدام به خصوص رئیس جمهور، تقدیر و تشکر کردم. برخی می پرسند که آیا دولت فقر را به صورت مطلق ریشه کن کرده است؟ پاسخ من این است که قطعا فقر به صورت مطلق در کشور ریشه کن نشده است؛ اما در این رابطه اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

فتاح ضمن اشاره به لزوم وحدت ملی تصریح کرد: پس از اعلام تروریستی بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا، گروه های مختلف سیاسی از سپاه حمایت کردند. برخی گفتند که این حمایت ها از روی تظاهر است؛ اما من می گویم که حتی اگر از روی تظاهر هم باشد، اتفاق مثبتی است. همانگونه که دین ما می گوید که حضور در نماز جمعه حتی اگر از روی تظاهر هم باشد، امر مطلوبی است.

وی خاطر نشان کرد: در طول ۴ سال اخیر در کمیته امداد امام خمینی(ره) هیچ استخدامی نداشته ایم؛ چراکه معتقدیم تعداد نیروهای ما زیاد است و کمیته امداد با نصف نیروهای خود هم می تواند مدیریت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در طول چند سال اخیر حدود ۷هزار نفر را تعدیل کرده ایم و هیچ اتفاقی هم پیش نیامده است. مشکل ما برای تعدیل بیشتر نیروها در این است که بخشی از نیروهای کمیته امداد، استخدام رسمی هستند و دست ما برای تعدیل نیرو بسته است.

وزیر اسبق نیرو گفت: اکثر افرادی که در حادثه سیل شیراز دچار خسارت شدند، مسافر بودند. ما در کمیته امداد به صورت فوری، لوازم خانگی آن منطقه ای از شیراز که دچار سیل و خسارت شده بود را تأمین کردیم و بحث های مربوط به تعمیرات و بازسازی آن ها نیز به عهده ما است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص بودجه و منابع این سازمان گفت: بخشی از منابع مالی کمیته امداد توسط دولت، بخشی توسط مردم و بخشی توسط وام های بانکی تأمین می شود. در مجموع بودجه دولتی کمیته امداد حدود ۱۰هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: در سال گذشته ۲۴۰۰ میلیارد تومان بودجه از طریق کمک های مردمی جمع آوری کردیم که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به حدود ۳هزار میلیارد تومان برسد. مجموع درآمد حاصل از کمک های مردمی، وام های بانکی و بودجه دولتی کمیته امداد، حدود ۲۰هزار میلیارد تومان است.

فتاح در خصوص هزینه آگهی های کمیته امداد که از طریق رسانه ملی پخش می شوند، گفت: بابت آگهی های ۱ دقیقه ای که تحت عنوان «خوب باشیم» از رسانه ملی پخش می شود، هیچ هزینه ای پرداخت نشده است و ما اعلام کرده ایم که کمیته امداد جز به منظور امداد رسانی، هزینه ای پرداخت نمی کند.

وی افزود: علی رغم اینکه بارها اعلام کرده ایم که بابت این آگهی ها هیچ هزینه ای پرداخت نشده، اما دائما در فضای مجازی شایعه پراکنی می کنند کمیته امداد چند میلیارد تومان را بابت این آگهی ها هزینه کرده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1002587

وب گردی

وب گردی