صبح به صبح مواضع خود را از طریق روزنامه وطن امروز منتشر می کنم

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز گفت: امروزه خیلی از افراد حاضر نیستند که ریسک رسانه دار شدن را بپذیرند؛ چراکه نمی خواهند مواضعشان مشخص شود. اما من چند سال است که صبح به صبح مواضع خود را از طریق روزنامه وطن امروز منتشر می کنم .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در حاشیه سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان « جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی » گفت: گام دوم انقلاب اسلامی نقش مضاعفی را به جوانان و دانشجویان بخشیده است. به شکلی که جوانان باید عهده دار مسئولیت های بزرگ کشور شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه باید چند راهبرد را در گام دوم انقلاب اسلامی دنبال کرد، افزود: یکی از راهبردهایی که در گام دوم باید دنبال کرد، اصلاح ساختاری است. به شکلی که باید برای ساختارهای کشورمان رویکرد کارآمد گرایی را در دستور کار قرار دهیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : حدود ۴۰ سیاست کلان از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و توسط رهبری ابلاغ شد؛ اکثر سیاست ها هم سیاست های دقیق و صحیحی بود و در بالاترین سطح هم ابلاغ شد. اما آیا امروزه کشور ما بر اساس آن سیاست های ابلاغی مدیریت می شود؟

وی افزود: اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتراف می کنند که بخش اعظمی از بودجه هایی که توسط آن ها تصویب می شود، در راستای سیاست های کلان کشور نیست.

بذرپاش تصریح کرد: کل بودجه عمومی کشور ما حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان است. با این وجود، امروزه بیش از ۲۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می شود.

وی افزود: امروزه حدود ۲/۵ میلیون بشکه نفت تولید می شود که ۱/۸ میلیون بشکه از آن را به قیمت ۱۸ دلار به ۱۰ پالایشگاه دولتی، خصوصی و خصولتی می دهند. یارانه پنهان به این گفته می شود که نفت ۷۰ دلاری را به قیمت ۱۸ دلار به چند پالایشگاه می دهیم.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز گفت: در همه جای دنیا برای مقاطع پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران برنامه ریزی می شود. سال هاست که برنامه ریزی پیش از بحران ما بر مبنای مسأله خشک سالی بوده است.

وی افزود: امسال با تر سالی مواجه شدیم و چون هیچ برنامه ریزی قبلی برای آن صورت نگرفته بود، خسارت های اخیر به بار آمد. اگر بر مبنای تر سالی مدیریت پیش از بحران انجام می دادیم، به هیچ عنوان اجازه نمی دادیم که در بستر رودخانه ها ساخت و ساز صورت بگیرد.
بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسأله اجتماعی کردن و جوان سازی، محورهای دیگری هستند که در گام دوم انقلاب اسلامی اهمیت زیادی پیدا می کنند.

مدیر عامل اسبق شرکت سایپا ضمن اشاره به پیشرفت هایی که در صنعت خودرو سازی داشته ایم، خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع صنعت خودرو سازی را با صنایع نظامی مقایسه می کنند که این مقایسه غلط است.

وی افزود: تا زمانی که اکوسیستم صنعتی ما درست نشود، نمی توان انتظار داشت که خروجی های خوبی داشته باشیم. چراکه صنایع مختلف با یکدیگر مرتبط هستند.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از روز اولی هم که من مسئول شرکت سایپا شدم، مافیای صنعت من را نپذیرفت و در مقابل پیشنهادم مبنی بر ادغام خودرو سازان موضع گیری کردند. اگر به پیشنهاد ادغام خودرو سازان عمل می کردند، به مراتب وضعیت خودروسازی ما بهتر بود.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در پاسخ به سؤال یکی از حضار در خصوص لزوم چاپ روزنامه و منابع مالی روزنامه وطن امروز، گفت: امروزه خیلی از افراد حاضر نیستند که ریسک رسانه دار شدن را بپذیرند؛ چراکه نمی خواهند مواضعشان مشخص شود. اما من چند سال است که صبح به صبح مواضع خود را از طریق روزنامه وطن امروز منتشر می کنم و مطمئن باشید که اگر سلامت مالی نداشتیم، در طول این سال ها، بارها مورد تهاجم و افشاگری رسانه های دیگر قرار می گرفتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002602

وب گردی

وب گردی