امیدواری ترکیه به تمدید معافیت تحریم های آمریکا علیه ایران

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از امیدواری این کشور به اقدام واشنگتن برای تمدید دوره معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیزو، به نقل از ان اچی کی، «ابراهیم کالین» که به آمریکا سفر کرده با اعلام اینکه ایران یکی از مهمترین تأمین کنندگان نفت مورد نیاز ترکیه بوده و همچنین یکی از مهمترین همسایگان این کشور محسوب می‌شود که مرزی طولانی را نیز با ترکیه دارد عنوان داشت: امیدواریم آمریکا دوره معافیت از تحریم‌های علیه ایران را تمدید کند.

در ماه نوامبر آمریکا به ترکیه، ژاپن و شش کشور دیگر ۱۸۰ روز فرصت داد تا خرید نفت خود از ایران را پایان دهند اما اکنون با نزدیک بودن زمان پایان این دوره این هشت کشور به دنبال تمدید دوره معافیت از تحریم‌ها هستند.

در همین رابطه صبح امروز جمعه «هیروشی سکو» وزیر اقتصاد ژاپن در کنفرانس خبری گفت: حفظ روابط ژاپن با ایران به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده نفت خام در جهان بسیار مهم است زیرا ما تقریباً تمام نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تأمین می‌کنیم.

وی همچنین عنوان داشت: قصد داریم که مذاکرات نزدیک با طرف آمریکایی را برای جلوگیری از تأثیر مضر اقدامات ایالات متحده بر تأمین انرژی پایدار ژاپن و فعالیت‌های شرکت‌های خود داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002676

وب گردی

وب گردی