واحد یادگار امام، دفتری برای فعالیت در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: درصددیم تا دفتری برای شرکت‌ها و موسساتی که درحوزه حمل ونقل و ترافیک در کشور فعالیت می کنند را ایجاد کنیم تا ارتباط دانشجویان با این موسسات برقرار شود .

دکتر سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در گفت‌‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی در توسعه و گسترش رونق تولید در کشور گفت: در واحد یادگار، تلاش‌‌های بسیاری در جهت ورود به صنایع مختلف انجام شده و سال گذشته که به عنوان قطب حمل و نقل در دانشگاه قرار گرفتیم، یک قرارداد با شرکت رجا بستیم.

وی افزود: سال 97، یک واگن از شرکت رجا دریافت و بازسازی کردیم تا یک واگن مدرن تحویل دهیم و به این ترتیب دانشگاه با حضور دانشجویان و استادان در این امر ورود کرده و این تعامل دوطرفه مصداق بارزی از ارتباط دانشگاه با صنعت بوده که منجر به افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای خواهد شد و رونق تولید در کشور را به دنبال دارد.

قاضی مغربی یادآور شد: امسال هم با توافقاتی که با شرکت رجا داشتیم، درصددیم که 10 واگن قطار را مورد بازسازی قرار دهیم و بدون تردید، این مشارکت در صنایع مختلف علاوه بر افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌ای نشان‌‌‌دهنده حضور پررنگ دانشگاه آزاد در رونق تولید و خودکفایی در جهت تامین نیازهای موجود است که سبب کاهش وابستگی به خارج از کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در ادامه خاطر نشان کرد: بحث‌های جدی را در ارتباط با موضوع حمل و نقل شروع کردیم و موضوعات مختلف در این حوزه شناخته شد همچنین ارتباطات جدی با صنابع مرتبط در زمینه حمل و نقل را برقرار کردیم و نیاز کشور در این حوزه درحال بررسی و شناسایی است.

قاضی مغربی متذکر شد: درصددیم تا دفتری را به عنوان دفتر فعالیتی برای شرکت‌ها و موسساتی که درحوزه حمل ونقل و ترافیک در کشور فعالیت می کنند ایجاد کنیم تا ارتباط دانشجویان با این موسسات برقرار شود به این ترتیب، این شرکت‌ها و موسسات می‌توانند نیاز خود را به دانشگاه انتقال دهند و در نهایت دانشگاه برای کمک به صنایع مختلف وارد میدان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک، دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد آموزشی اثرگذار تاثیر شگرفی به گسترش صنایع مختلف می‌توانند داشته باشند و رسیدن به خودکفایی و رونق تولید در سایه یک باور ملی و اعتماد صنایع به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که تحقق این امر علاوه بر رونق و افزایش تولید ملی منجر به اشتغالزایی در کشور هم خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002689

وب گردی

وب گردی