دانشگاه آزاد اسلامی در امداد‌رسانی به سیل زدگان فراتر از وظیفه خود عمل کرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حضور دانشگاه آزاد علیرغم اینکه یک نهاد اجرایی نیست و وظیفه تعیین شده‌‌ای برای ورود به حل بحران‌هایی چون سیل ندارد نشان‌دهنده حس مسئولیت‌پذیری مسئولان این دانشگاه است .

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حضور مجامع علمی در کمک به حل بحران سیل در کشور و نقش ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در امداد رسانی به مناطق سیل‌‌زده گفت: حضور دانشگاه آزاد در مناطق سیل‌زده یک اتفاق نو در آموزش عالی کشور در جهت کمک به حل بحران موجود است و این امداد‌رسانی گسترده بعد از بروز یک بحران در کشور در طول دوران مدیریتی این دانشگاه بی‌نظیر است.

وی با توجه به حضور جهادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق سیل‌زده کشور، افزود: این حضور دانشگاه آزاد علیرغم اینکه یک نهاد اجرایی نیست و وظیفه تعیین شده‌‌ای برای ورود به حل بحران‌هایی چون سیل ندارد نشان‌دهنده حس مسئولیت‌پذیری مسئولان این دانشگاه است که بیشتر از وظیفه خود در جهت کمک به سیل زدگان کشور حضور یافته‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: بخش ستاد بحران در کشور، وظیفه اصلی مدیریت بحران‌های موجود را دارد و حضور در حل بحران‌‌هایی چون سیل برای دانشگاه‌ها تعریف نشده است. نهایت کاری که دانشگاه آزاد می‌توانست برای کمک به سیل‌زدگان انجام دهد ارائه تخفیف به دانشجویان این دانشگاه و مرخصی به استادان و کارمندان بود و انتظاری بیش از این، وجود نداشت.

فلاحتی با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در امداد‌رسانی به سیل زدگان فراتر از وظیفه خود عمل کرده است، تاکید کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، با تمام ظرفیت به کمک سیل‌زدگان بروید و مدیریت بحران را محدود به ارگان خاصی نمی‌کنند این حضور جهادی دانشگاه آزاد بیانگر اطاعت از امر ولی فقیه است و صرفا نباید یک ارگان اجرایی و تعریف شده باشد که در جریان حل مسائل بحرانی کشور وارد میدان شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با توجه به اینکه کلیه مدیریت بحران کشور به عهده دولت است و دانشگاه به عنوان یک نهاد آموزشی وظیفه‌ای در مدیریت بحران ندارد، متذکر شد: این حضور جهادی دانشگاه آزاد در جهت کمک به هموطنان آسیب‌دیده، می‌‌تواند الگویی برای دیگر مراکز آموزش عالی در جهت کمک به حل مدیریت بحران در کشور باشد.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی از جمله نهادهایی است که بعد از وقوع سیل همگام با دیگر نیروهای مردمی و جهادی، به یاری مردم آسیب دیده شتافت و یک ستاد مدیریت بحران در این دانشگاه تشکیل و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده به حالت آماده باش کامل در آمدند.

حضور جهادگران بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مردم سیل‌زده استان گلستان، لرستان و خوزستان با به‌کارگیری کلیه تجهیرات این دانشگاه، خصوصا استفاده از ماشین آلات سنگین متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی در جهت پاکسازی و لایروبی مناطق سیل زده تحت مدیریت جهادی دکتر طهرانچی که برای بررسی وضعیت موجود در منطقه پلدختر حضور یافتند نشان از حضور پررنگ این دانشگاه در کمک رسانی به مناطق سیل زده دارد.

خبرنگار: ندا فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1002692

وب گردی

وب گردی