جوانان، میدان داران اصلی گام دوم انقلابند

معاون فرهنگی، اجتماعی و اردویی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: باید از ظرفیت بسیج دانشجویی بویژه اردوهای راهیان نور در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد میانه، دکتر امیر وجدانی نیا همایش نقش جامعه دانشگاهی در پیشبرد گام‌ دوم انقلاب اسلامی، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی شهرستان وتجلیل از خادمین اردوی راهیان نور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهمن‌ ماه سال 97در بیانیه‌ای به عنوان «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران به تبیین دستاوردهای شگرف چهل سال گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌ منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ ارائه فرموده‌اند، اظهار کرد: دانشجویان به عنوان قشر تاثیر گذار و فعال جامعه، می بایست با عزمی راسخ برای فتح قله های علم و دانشی اقتدارآفرین در گام دوم انقلاب قدم بردارند.

وی با اهمیت خواندن و لزوم اجرایی شدن بندهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: بدون شک بسیج دانشجویی در مقایسه با سایر مجموعه ‎های مشابه خود، در این راستا یک حرکت رو به جلو خواهد داشت که این حرکت نشأت گرفته از جوانان انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه اردوی راهیان نور نقش بسیار مهمی در حوزه فرهنگ عمومی جامعه و گفتمان انقلاب اسلامی و تقویت روحیه جهاد و شهادت ایفا می‌کند افزود: ایجاد وحدت و همدلی بین جوانان، اعتماد به آنها می تواند کشور را در گام دوم نیز همچون گام اول با موفقیت رو به رو کند، چراکه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نیز همین جوانان بودند که با بصیرت بالای خود انقلاب را تا این مرحله رساندند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و اردویی سازمان بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: جوانان میدان داران اصلی گام دوم انقلابند؛ زیرا که رهبر معظم انقلاب بر نقش بی بدیل جوانان در برداشتن گام دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده سازان تاکید کرده اند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، بیان کرد: امنیت و آسایش کشور در همه حوزه­ها، مرهون خون پاک و مقدس شهدا و ایثار و ازخود گذشتگی خانواده معظم آنهاست. شهدا رفته­اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بردوش ما باقی گذاشته­اند.

دکتر جبار بشیری، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، بابرگزاری چنین مراسماتی برخود می­بالد و آیه های بلند حماسه بزرگ­ مردان تاریح را در این دانشگاه به تلاوت می نشیند گفت: شهادت مرز زمین و آسمانست و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. زیراکه شهیدان، پیامبران حماسه انسان­اند.

وی درباره بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: می توان گفت که در چنین نقطه عطفی، مقام عظمای ولایت، با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و برای ادامه این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه­هایی اساسی بمنظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» ارائه فرموده اند.

بشیری خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و بهویژه جوانان که به مثابه منشوری برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه­پردازی و تمدن سازی» خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

به گزارش آنا، از خادمین اردوی راهیان نور سال 97، دانشجویان فعال بسیجی حوزه دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با حضور سرهنگ پاسدار حسین محمدی فرمانده سپاه ناحیه میانه، دکتر رضا عبدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی، دکتر جبار بشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه و جمعی از مسئولان ادارات، تجلیل شد.

کد خبر: 1002713

وب گردی

وب گردی