گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی  مناطق سیل‌زده را بهتر از قبل می‌سازند

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ان‌شاءالله با شروع مرحله دوم کمک‌رسانی، گروه های جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین در دانشگاه های دیگر، در مناطق سیل‌زده حضور پیدا می کنند تا این مناطق را بهتر از قبل بسازیم.

محمد امین مهدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص سی‌امین دوره همایش سیاسی این اتحادیه با عنوان «جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی» اظهار کرد: شروع سال 98 همراه با فراوانی بارش ها و نعمات الهی بود که متأسفانه در برخی نقاط کشور، خسارت هایی را به مردم عزیز کشورمان وارد کرد. البته تشکل های دانشجویی و قشر دغدغه‌مند دانشگاهی از اولین لحظه، احساس مسئولیت کردند.

وی ادامه داد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم از این قاعده مستثنی نبود و دفاتر ما در دانشگاه های سراسر کشور، از نخستین روز وارد عمل شدند و واحدهای دانشگاهی استان‌های سیل‌زده از بدو حادثه، شروع به خدمت‌رسانی کردند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: از طرفی دفاتر دانشگاهی ما اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردند و در ادامه گروه های جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند .

مهدی‌پور با اشاره به خدمت‌رسانی قابل توجه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: خدا را شکر دفاتر دانشگاهی ما در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مؤثر عمل کردندو 17 دفتر دانشگاهی ما تلاش زیادی انجام دادند؛ که از جمله می توان به جمع‌آوری و ارسال قابل توجه کمک های مردمی به استان های آسیب‌دیده اشاره کرد بعلاوه اینکه بخشی از کمک ها را نیز در اختیار نهادهای رسمی قرار دادیم.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله با شروع مرحله دوم کمک‌رسانی، گروه های جهادی ما در دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین در دانشگاه های دیگر، در مناطق سیل‌زده حضور پیدا می کنند تا این مناطق را بهتر از قبل بسازیم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت: از زمانی که بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری منتشر شد، یکی از دغدغه های اصلی دوستان ما در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بررسی، واکاوی و موشکافی اجزای مختلف این بیانیه بوده و هست.

مهدی‌پور ادامه داد: جلسات مختلفی با حضور کارشناسان و دانشجویان دفاتر مختلف ما برگزار شد. تسلط کافی بر محتوای این بیانیه و مطالبات رهبری از جوانان مخصوصا قشر دانشجو و دانشجوی مؤمن انقلابی، خروجی جلسات ما بود. محوریت و موضوعیت هر نشست سالیانه ما، عمده مسائل و اهم موضوعات سیاسی کشور است، تصمیم اعضای اتحادیه ما هم بر این شد که محورهای اصلی و اساسی این بیانیه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: باید نقش قشر جوان و دانشجوی ما بررسی شود و اعضای جامعه اسلامی دانشجویان به یک تحلیل درست از وضعیت فعلی برسد؛ این‌که چه وظیفه ای در دانشگاه و جامعه داریم تا ان‌شاءالله در فصل جدید انقلاب اسلامی بتوانیم نقش خود را ایفا کنیم. لذا نتیجه تمام این اتفاقات، برگزاری نشست سالیانه سیاسی ما با شعار «جوان پیشرو در مسیر تمدن‌سازی» است که در واقع هدف بیانیه گام دوم، رسیدن به آن تمدن نوین اسلامی بوده است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: دوستان ما حتی چندین ماه قبل از شروع نشست، تلاش های زیادی انجام دادند و بعد از انتشار بیانیه گام دوم هم تمرکز خود را به صورت ویژه روی این بیانیه قرار دادند. سعی شد محورها و سرفصل های این برنامه و نشست سیاسی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در این بیانیه باشد.

مهدی‌پور در پایان گفت:‌امیدواریم این نشست و برنامه سالیانه اتحادیه برای اعضای اتحادیه مفید واقع شود تا از نقش خودمان نسبت به مطالبات رهبر معظم انقلاب از قشر جوان آگاه شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002744

وب گردی

وب گردی