حضور دانشجویان آمریکایی  برای کمک رسانی در مواقع بحرانی کمرنگ است

مجری شبکه پرس تی‌وی گفت: علت اصلی احساس وظیفه دانشجویان ایرانی، دین آنهاست ,و دین اسلام حسی را درون آنها ایجاد می کند که انگار «باید» کمک کنند

مرضیه هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص حضور پررنگ دانشجویان ایرانی در مناطق سیل‌زده کشور اظهار کرد: دانشجویان ایرانی در سراسر کشور، در فعالیت های مختلف حضور گسترده ای دارند. نمونه اش سیل اخیر بود، به طوری که من از تماشای اقدامات آنها تعجب کردم.

وی ادامه داد: در سیل اخیر دیدم، دانشجویان زیادی از دانشگاه های محل تحصیل خود مرخصی گرفته یا حتی غیبت کرده اندتا به سیل‌زدگان کمک کنند. آنها صبح تا شب، کارهای سختی برای کمک انجام می دادند که برای من بسیار زیبا بود .

مجری شبکه پرس تی‌وی تصریح کرد: تماشای چنین صحنه هایی برایم عجیب بود. من در آمریکا بعد از مشکلات مختلف، طوفان ها و سیل ها چنین فعالیت هایی را ندیدم. معمولا افرادی در قالب NGOها به کمک آسیب‌دیدگان می روند ولی حضور دانشجویان کمرنگ است.

هاشمی خاطرنشان کرد: فعالیت دانشجویان ایرانی در مواقع بحرانی بسیار عالی است و ان‌شاءالله بیشتر می شود. احساس وظیفه دانشجویان ایرانی نسبت به هموطنان خود، اهمیت زیادی دارد و امیدوارم افزایش هم پیدا کند.

وی در پایان گفت: علت اصلی احساس وظیفه دانشجویان ایرانی، دین آنهاست. دین اسلام حسی را درون آنها ایجاد می کند که انگار «باید» از همه نظر کمک کنند، البته وظیفه همه ماست که به دیگران کمک کنیم. فکر می کنم دانشجویان ایرانی در این فضا، خیلی خوب کمک می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002749

وب گردی

وب گردی