لزوم تمرکز فعالیت پژوهشی دانشگاه‌ها بر رفع نیازهای جامعه/دستگاه‌ها باید نیازهای خود را دقیق‌تر بیان کنند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری باید بر نیازهای جامعه و رفع آن تمرکز بیشتری داشته باشد.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهم‌ترین اولویت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در حوزه پژوهشی در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه گفت: من معتقدم مسئولیت پذیری دانشگاه در این حوزه، شامل فعالیت‌های پژوهشی است که در حال حاضر در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری صورت می‌گیرد، طبیعتا چنین فعالیت هایی باید بر نیازهای جامعه و رفع آن تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بخشی از نیازهای جامعه، کاملا عیان و مشهود است و به خوبی دیده می شود که ازجمله آن می توان به مشکلات آب،‌ محیط زیست،‌ انرژی و غیره اشاره کرد. این مسائل در جامعه کاملا نمایان است و نیازی نیست که دانشگاهیان ما به دنبال بیان نیاز دیگری باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: یک بخشی از نیازها و مسائل اجتماعی وجود دارد که دستگاه‌ها با آن مواجه هستند، در این زمینه باید برنامه ریزی‌های بیشتری صورت گیرد. همچنین دستگاه‌ها و نهادها نیز لازم است، نیازهای خود را دقیق‌تر بیان کنند.

وی با اشاره به مسولیت پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها در جریان سیل اخیر بیان کرد: من چندی پس از وقوع سیل، سری به اهواز زدم و از مسئولیت اجتماعی که دانشگاه شهید چمران به عنوان دانشگاه معین در منطقه خوزستان بر عهده گرفته است، لذت بردم. این دانشگاه به عنوان بازوهای مشورتی در استان خوزستان به کار گرفته شده و در فعالیت های اجرایی در امور دام، کشاورزی، آسیب شناسی و غیره شرکت کرده و مشغول به فعالیت است.

برومند افزود: باید گزارشی در زمینه اقدامات اعضای هیئت علمی و دانشجویان جهادگر در سطح جامعه پخش شود تا مردم دریابند این افراد اللخصوص دانشجویان تا چه اندازه ای در زمینه سیل اخیر فعال بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002789

وب گردی

وب گردی