ملت سازی سپاه قدس نقطه مقابل  دولت سازی آمریکا است

رئیس اندیشکده یقین گفت:تمدن سازی کارکردش انسان تراز اول ساختن است. تراز ما در فرهنگ مدارس و دانشگاه ها باید صورت گیرد که متاسفانه در حال حاضر رخ نمی دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان « جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی » در سالن همایش های هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
حسن عباسی تحلیگر سیاسی در این نشست گفت: کلمه و معنای ظهور و آمدن باهم متفاوت هستند، امام زمان در بین ما حضور دارد پس ما منتظر ظهور ایشان هستیم و نه آمدن که این یک اشتباه رایج در بین مردم است.
وی بیان کرد: چه اتفاقی افتاده است که در ایران و سایر کشورهای حامی اهل بیت رو به گسترش هستند؟ مواب بر می گردد به امام زمان که از زمان غیبت کبری به واسطه افرادی که آیت الله بروجردی و مقام معظم رهبری جز آنان هستند، با مردم در ارتباط هستند و باعث گسترش روز افزون طرفداران اهل بیت شدند.
عباسی گفت: اقتدار و قدرتی که مقام معظم رهبری اکنون دارند را هیچ امام معصومی در طول دوران تاریخ نداشتند و این از برکات لطف و عنایت خداوند است.
رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: بسط جمهوری اسلامی ایران در کل جهان نشانه اقتدار حق بر علیه باطل است که حاصل زحمات رهبری است.
وی تشریح کرد: رهبری نائیب به حق امام زمان(ع) است که تمام جهان اسلام را رهبری می کند تا برای ظهور حضرت آماده کند و سربازان در شان ایشان را تربیت می کند.
عباسی تاکید کرد: تمدن اسلامی حرکت تدریجی دارد، البته باید در نظر داشت که جنگ تمدن ساز است. زیرا از دل تضاد و تقابل تمدن حاصل می شود.
این تحلیگر سیاسی ابراز کرد: از سال ۷۰ من در حوزه جامعه سازی مطالعه می کردم و همیشه به تشکل های دانشحویی گفتم که افق بلند مدت داشته باشید.
وی افزود: افق ۱۴۱۴ تمدن سازی جدید ایران باید رخ دهد یعنی در طول این زمان به تمام این افق ها باید رسید و با ترسیم مجدد افق های بالاتر به بسط اسلام و جمهوری اسلامی در کل جهان برسیم.
عباسی در خصوص تمدن سازی قرانی گفت: بسیاری از آشتی ها و صلح ها اجازه ساخته شدن تمدن را نمی دهند مثلا اگر جنگ با عراق رخ نمیداد، معلوم نبود انقلاب می توانست ۴۰ سال عمر کند یا نه.
وی دفاع مقدس را باعث ضرر مالی و جانی دانست و افزود: جنگ برکت بود زیرا باعث شد تمدن را به جهان صادر کنیم و حتی نهادهای انقلابی مثل بسیج را در جهان اسلام صادر کردیم.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: اردوهای جهادی ، راهیان نور، اربعین و فرهنگ جهاد همگی جز تمدن اسلام و ایران است که توسط مسلمانان تمدن سازی صورت گرفت.
وی در خصوص تراز اجتماعی بیان کرد: انسان تراز در تمدن ما شهیدان هستند که برای یک حقیقت و باور جان خود را اهدا کردند.
عباسی گفت: تمدن سازی کارکردش انسان تراز اول ساختن است. تراز ما در فرهنگ مدارس و دانشگاه ها باید صورت گیرد که متاسفانه در حال حاضر رخ نمی دهد.
این تحلیگر سیاسی خاطر نشان کرد: آمریکا از حضور سپاه در سوریه و عراق ناراحت است زیرا اینها به دنبال دولت سازی در سوریه بودن که سپاه اجازه نداد. روسیه هنوز به دانش دولت سازی مانند آمریکا نرسیده است.
وی بیان کرد: سپاه قدس در کشورهای اسلامی ملت سازی می کند که نقطه مقابل دولت سازی آمریکا است.

مریم شمسایی نیا
انتهای پیام/

کد خبر: 1002791

وب گردی

وب گردی