شمس الهی: هنرمندکالای دست تهیه کنندگان نیست که خرید فروش شود

نشست خبری علی شمس الهی خواننده موسیقی پاپ با حضور امیرخسروی ، پارمیدا کلاهچیان _تهیه کننده _، صادق سیادت مشاور رسانه ای این خواننده و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این نشست علی شمس الهی عنوان داشت سال 94 با البوم موسیقی رویای تازه پا به عرصه موسیقی گذاشت و با همکاری حامد برادران این البوم را منتشر کرد. سپس اغاز به برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف نمودم که خوشبختانه توانستیم در این کنسرت ها به موفقیت نسبی دسترسی پیدا کنیم. اما در سال 96 با توجه به اتفاق های شخصی ترجیح دادم سکوت هنری در پیش بگیرم و اثر جدیدی را منتشر نکنم ولی این استراحت هنری موجب شد که در سال 97 با قدرت بیشتری دست به تولید اثار جدیدتر بزنم و خیلی قویتر از قبل در این عرصه قدم بردارم و این امر زمینه ساز موفقیت چشمگیری در زمینه مارکت موسیقی شد و خوشبختانه توانستیم در سال 97 بخش قابل توجهی از مارکت موسیقی را بدست بیاوریم و این موفقیت به گونه ای بود که از انتهای سال 97 تا کنون 30 کنسرت برگزار کردیم که تمامی این برنامه ها با استقبال خوبی همراه بود.

وی در ادامه در باره تفاوت ها ی البوم قدیمی و جدیدش عنوان کرد سلیقه مخاطب در موسیقی هر سه ماه یک بار با عرضه یک تراک عوض میشود؛همینطور می بینیم مخاطب در کنسرت ها شکل جدیدی از موسیقی را از ما می خواهد و در صورتی که هنرمند خودش را با این سلیقه منطبق نکند مخاطب خود را از دست می دهد بنابر این ما در این زمان سعی کردیم دست به تولید اثاری بزنیم که با گوش مخاطب اشناست و منطبق بر سلیقه شنیداری مخاطبان جامعه است.

مردادماه کنسرتی را در تهران برگزار خواهیم کرد

در ادامه این نشست پارمیدا کلاهچیان یکی از تهیه کنندگان علی شمس الهی با اعلام خبر کنسرت مردادماه در تهران اظهار داشت اردیبهشت ماه سال اتی تراک های جدیدی را به بازار موسیقی عرضه خواهیم کرد و همچنین در چند شهر دیگر نیز در اردیبهشت ماه کنسرت هایی برگزار می کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری کنسرت در شهر مشهد گفت در حال حاضر به واسطه شرایط شهر مشهد نمی توان به محلی برای برگزاری کنسرت به ان فکر کرد اما امیدواریم در اینده نه چندان دور مشکل شهر مشهد نیز حل شود و بتوانیم در این شهر برنامه داشته باشیم.
کلاهچیان درباره اثار جدیدی که به بازار ارائه خواهند داد گفت در اثار دید سعی کردیم تا سلیقه مخاطب و بازار موسیقی مورد نطر قرار بگیرد تا بتوانیم کنسرت های موفقی را به مانند گذشته پشت سر بگذاریم.

خسروی: هیچ گاه نمی توانیم تمامی مخاطبان را راضی نگه داریم

امیر خسروی از دیگر تهیه کنندگان علی شمس الهی در پی سخنان کلاهچیان گفت: خوشبختانه ما در شهرهای مختلف کنسرت های موفقی را پشت سر گذاشتیم و همین امر باعث شد تا ما به حضور جدی تر در این عرصه فکر کنیم. مردم ما متاسفانه در طول زندگی خود با بحران و غم درگیر بوده اند و به همین دلیل تصمیم ما بر این است که با ارا ئه اهنگهای شاد کمی از غم و غصه ای را که مردم درگیر ان هستند را کمرنگ کنیم.

وی در رابطه با ادامه همکاری با علی شمس الهی اظهار داشت هر خواننده سنی دارد و این سن به شرطی که خود را با بازار موسیقی هماهنگ کند بالاتر می رود و اگر نتواند تغییراتی که در این عرصه شکل می گیرد را در خود بوجود اورد موجب میشود تا سن حرفه ای او کاهش یابد. و من تا مادامیکه علی دانش و انطباق خود را با بازار و سلیقه موسیقی هماهنگ کند با او همراه خواهم بود.

در ادامه وی عنوان کرد طبیعتا ما سلیقه های متفاوتی در هنر موسیقی وجود دارد و طبیعتا ما نمی توانیم تا تمام سلیقه های موسیقی را قانع کنیم تا به موسیقی که ما تولید می کنیم گوش کنند اما می توانیم با در نظر گرفتن سلیقه کلی جامعه دست به تولید اثر بزنیم.

در ادامه این نشست علی شمس الهی درباره تهیه کنندگان در این عرصه گفت متاسفانه برخی از تهیه کنندگان در این عرصه به خواننده به عنوان یک کالا نگاه میکنند ولی خوشبختانه من با تهیه کنندگان جدیدم چنین مشکلی را ندارم. ولی برخی از تهیه کنندگان فکر میکنند که هنرمند یک کالاست و هر زمان که بخواهند می توانند ان را بخرند یا بفروشند. ولی من باید از اینجا اعلام کنم که هنرمند یک کالا نیست و هیچگاه هنرمند ازبین نمی رود.

وی در رابطه شبکه های اجتماعی و رویکردی که در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است گفت شبکه های اجتماعی هم نکات مثبتی را ایجاد کرده و هم نقاط ضعفی را به وجود اورده است. فضای مجازی باعث شده رابطه نزدیکتری بین هنرمند و مخاطب وی شکل بگیرد اما ازسویی دیگر همین فضا مسبب حضور افرادی است که هیچ پشتوانه هنری ندارند و این معضل تا جایی ادامه یافته است که سینما نیز به سوی این دست افراد رفته و از ان ها به جهت حضور به عنوان بازیگر دعوت می کند.

در پایان این نشست شمس الهی درباره همکاری با دیگر خواننده ها عنوان کرد قرار بود در فروردین ماه این همکاری شکل بگیرد اما متاسفانه با توجه به عدم صدور مجوز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این همکاری به تعویق افتاد. وی در پایان افزود امیدوار است که بچه های موسیقی به مانند بچه های تئاتر و سینما پشت هم قرار بگیرد و از همدیگر حمایت کنند و در صورت شکل گیری این همبستگی اتفاق های بزرگی در صنعت موسیقی کشور بوجود خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002793

وب گردی

وب گردی