رایزنی جدی تهران و بغداد بعد از ماه رمضان آغاز می شود

شهردار تهران با اشاره به مذاکرات موفق خود با مسوولان شهر و استان بغداد گفت که تفاهمات اولیه صورت گرفته بین بغداد و تهران پس از ماه مبارک رمضان در قالب رایزنی های جدی پیگیری می شود.

به گزارش ایسکانیوز، پیروز حناچی در پایان سفر به عراق گفت: که از بدو ورود به پایتخت عراق با شهردار، استاندار و رییس شورای استان بغداد و وزیر مسکن، عمران، شهرداری ها و طرح های ملی عراق مذاکرات اولیه برای توسعه همکاری ها بین دو پایتخت انجام داده و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان این تفاهمات اولیه به طور جدی پیگیری شود.
شهردار تهران با اشاره به دعوت رسمی از 'ذکری علوش' شهردار بغداد برای انجام سفر به تهران، گفت: در این سفر تفاهم ها و پیشنهادات مطرح شده در جریان سفر هیات ایرانی به بغداد، به شکل دقیق تر بررسی و تکمیل خواهد شد.
وی اضافه کرد که با مسوولان ذیربط در اداره بغداد پیرامون همکاری در زمینه احداث خطوط مترو، مرمت آثار تاریخی، توسعه فضای سبز، مدیریت و بازیافت پسماند و انتقال تجربیات ایران در حوزه حمل و نقل شهری و عمومی مذاکره و قرار شد تا کمیته های مشترک برای تبیین نقاط همکاری در بعد از ماه مبارک رمضان ایجاد شود.
وی اضافه کرد که این همکاری ها از طریق کمیسیون مشترک دو کشور دنبال خواهد شد تا به سرانجام لازم برسد.
پیروز حناچی شهردار تهران و شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران روز
حناچی گفت: در بازدیدی که به اتفاق هیات همراه و مسئولان عتبه مرقد سلمان فارسی از این مرقد و همچنین ایوان مدائن یا طاق کسرا داشته است، آمادگی شهرداری تهران و شرکت های ایرانی برای همکاری در زمینه مرمت آثار تاریخی عراق بویژه ایوان مدائن اعلام شد که مورد استقبال طرف عراقی قرار گرفت.
وی افزود: توانمندی و امکان همکاری شهرداری و متخصصان ایرانی در عملیات مرمت آثار تاریخی و باستانی عراق بویژه ایوان مدائن در دیدارهای مختلف با مسئولان عراقی مطرح و مقرر شد در نشست ها و مذاکرات آتی پیگیری شود.
شهردار تهران گفت: مذاکرات خیلی خوب و موفقی با مقامات عراقی داشته و امیدوار است پس از ماه مبارک رمضان در قالب دیدار و گفت و گوهای جدی میان دو طرف پیگیری و به نتیجه برسد.
شهردار تهران به دعوت رسمی همتای بغداد خود به اتفاق «شهربانو امانی» عضو شورای اسلامی تهران در راس یک هیات، چهارشنبه شب وارد بغداد پایتخت عراق شد.


ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1002830

وب گردی

وب گردی