دانشگاه آزاد پرچمدار تحول در عرصه اشتغال است/ تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین، با توسعه مدارس مهارتی

مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وجود مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد، عاملی برای اشتغال و تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین خواهد بود که این دانشگاه را انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه قرار می‌دهد.

داوود ثمری مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و دستاوردهای آن گفت: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد ایده هوشمندانه‌‌ای بوده که در این دانشگاه شکل گرفته است. اگر دانشگاه آزاد بخواهد در سال 1404 تبدیل به انتخاب اول هر داوطلب ورود به دانشگاه شود، کسب مهارت همراه با تحصیل یکی از عوامل مهم در راستای تحقق این هدف خواهد بود.

وی افزود: کسب مهارت فاکتوری مهم در اشتغال و کارآفرینی بعد از فارغ‌التحصیلی خواهد بود و دانشجویان صرف گرفتن مدرک، وقت خود را در دانشگاه سپری نخواهند کرد و به طور تخصصی و عملی با جنبه‌های مختلف رشته تحصیلی خود و حتی فراتر از آن آشنا خواهند شد. بدون تردید، فارغ‌التحصیلانی که با مهارت تربیت شده باشند و آموزش‌‌های لازم حین تحصیل را دیده باشند بیکار نخواهند ماند.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد مدارس مهارتی در رشته‌های مختلفی چون حقوق، نانو، بازی‌سازی رایانه‌‌ای که بعضی از این موارد در واحدهای دانشگاه آزاد و مدارس سما عملی شده است، آغازی برای تربیت فارغ‌التحصیلان کارآفرین در دانشگاه آزاد خواهد بود.

ثمری با توجه به اثرات مدارس مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد تاکید کرد: وقتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در بازار کار و کارآفرینی حضوری پررنگ داشته باشند همین امر تبلیغی بزرگ برای این دانشگاه خواهد بود و بدون تردید داوطلبانی که خواهان ورود به دانشگاه هستند در انتخاب‌های خود دانشگاه آزاد را در اولویت قرار می‌دهند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور معمول، بسیاری از افراد می‌‌‌‌‌توانند کارآفرین باشند؛ اما ما می‌توانیم با ایجاد یک بستر مناسب، افراد کارآفرین را شناسایی کرده و توانمند کنیم. این امر آغازی برای یک تحول بزرگ در عرصه اشتغال کشور به شمار می‌رود که بدون شک در آینده نزدیک، دانشگاه آزاد پرچمدار این تحول در عرصه اشتغال آفرینی کشور خواهد بود.

گفتنی است، 16 بهمن ماه 97، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد و این مدرسه تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شروع به فعالیت کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این مدرسه، در محیطی شبیه‌سازی شده می‌‌توانند از نزدیک با بخش‌های مختلف یک مجتمع قضائی آشنا شوند که این امر در اشتغال و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نقش‌ بسزایی دارد.

ایجاد مدارس مهارتی رباتیک و انیمیشن از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد در مدارس سما و واحدهای مختلف دانشگاهی‌ست که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

خبرنگار: ندا فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1002842

وب گردی

وب گردی