تجاری‌سازی نانوداروی ضدسرطان

داروی ضدسرطان شرکت « نانوبیوتیکس » موفق به دریافت مجوز تجاری‌سازی از اتحادیه اروپا شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « فارماانجین » (PharmaEngine) یکی از توسعه‌دهندگان دارو اعلام کرد، شرکت « نانوبیوتیکس» (Nanobiotics) به‌عنوان همکار فرانسوی این شرکت، موفق به دریافت تاییدیه از اتحادیه اروپا شده‌ است تا داروی خود موسوم به PEP۵۰۳ « »NBTXR۳ را تجاری‌سازی کند. این داروی نانوذره‌ای، برای درمان تومورهای بدخیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

« PEP۵۰۳ » با نام تجاری « Hensify » قرار است در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا توزیع شود. فارماانجین ممکن است لیسانس این فناوری را به شرکت‌های دیگر در اروپا واگذار کند. روزنامه چینی زبان « کامرشال تایمز » می‌‌نویسد که درآمد این شرکت از فروش این دارو، از ۲۰۰ میلیون دلار شروع و به مرور افزایش می‌یابد.

PEP۵۰۳ حاوی نانوذراتی است که در آن بلورهای « اکسید هافنیم » به‌گونه‌ای قرار داده شده‌ است که بتواند با کارایی بالا مواد رادیودرمانی را به‌ منظور درمان سرطان در بدن رهاسازی کند.

PEP۵۰۳ علاوه بر درمان تومور بدخیم می‌تواند برای انواع مختلف سرطان‌ها نظیر سرطان سر و گردن، سرطان کبد، سرطان پروستات و سرطان روده مورد استفاده قرار گیرد.

در آمریکا این دارو برای انجام آزمون بالینی مورد پذیرش قرار گرفته و قرار است با داروهای ایمنی‌درمانی ترکیب شود و روی سرطان ریه و سرطان سر و گردن مورد آزمایش قرار گیرد.

شرکت فارماانجین در دو ماه اول سال ۲۰۱۹ درآمد ۶۱٫۰۴ میلیون یورویی داشته که نسبت به رقم ۳۱٫۱ میلیون دلاری سال گذشته، ۹۶ درصد رشد را تجربه کرده است. بخشی از این افزایش درآمد مربوط به داروی سرطان پانکراس موسوم به « Onivyde » است که فروش آن از ماه اگوست سال گذشته آغاز شده‌ است. این شرکت سال گذشته سود خالص ۱۲۹ میلیون دلار داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002856

وب گردی

وب گردی