خرید پتنت برای توسعه فیلم‌های رسانای شفاف

شرکت « نانو-سی » با خرید پتنتی در حوزه نانولوله‌های کربنی، قصد دارد فناوری استفاده از نانولوله‌ها در فیلم‌های شفاف رسانا را گسترش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت نانو-سی (Nano-C) اعلام کرد که پتنت شماره ۷۰۶۰۲۴۱ ثبت شده در « USPTO » را از شرکت « ایکوس » (Erkos) خریداری کرده است. این پتنت به استفاده از نانولوله‌های کربنی تک جداره در فیلم‌های رسانای شفاف می‌پردازد. فیلم‌هایی که در نمایشگرها و صفحات لمسی استفاده می‌شوند.

شرکت نانو-سی علاوه بر این پتنت، اقدام به خرید نام تجاری « Invisicon® » از شرکت ایکوس کرده است. « ویکتور وجینس»، مدیر عامل شرکت نانو-سی می‌گوید: « در سال ۲۰۱۵، نانو-سی لیسانس استفاده از این پتنت را از شرکت ایکوس خریداری کرد تا فیلم‌های شفاف رسانا را با استفاده از این فناوری تولید کند. برای این کار، نانولوله‌های کربنی تک‌جداره وارد ساختار فیلم می‌شوند. با استفاده از این لیسانس، شرکت نانو-سی توانست با اطمینان وارد همکاری مشترک تحقیق و توسعه‌ای با تولیدکنندگان بزرگ نمایشگر شود. خرید این پتنت موقعیت شرکت نانو-سی را تقویت کرده و ما مشتاقیم تا نسل جدید فیلم‌های شفاف و رسانا را برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر ارائه دهیم.»

همچنین خرید پتنت به شرکت نانو-سی این امکان را می‌دهد تا فناوری پتنت شده خود در بخش فیلم « اکسید قلع ایندیم » انعطاف‌پذیر را به کار گیرد؛ فناوری که با استفاده از آن توسعه‌دهندگان نمایشگر می‌توانند از آن برای ساخت محصولات انعطاف‌پذیر استفاده کنند.

با مالکیت این پتنت، شرکت مذکور می‌تواند فیلم‌های هیبریدی حاوی نانولوله و نقره را توسعه دهد و از آن برای ساخت نمایشگرهای انعطاف‌پذیر با زبری کم، انعطاف‌پذیری بالا و رسانایی بهبود یافته استفاده کند.

خرید این پتنت به شرکت نانو-سی کمک می‌کند تا فرمولاسیون‌هایی از جوهرها و پوشش‌های جدید ارائه و به نیاز موجود در صنعت پاسخ دهند. نانو-سی دسترسی به مواد مبتنی بر نانولوله‌کربنی تک‌جداره را برای استفاده در حوزه‌های مختلف تسهیل می‌کند و شرکت‌ها می‌توانند از این مواد در حوز‌های مختلف نظیر لامپ‌های LED، حسگرها، آنتن‌ها، نمایشگرها، خودروسازی، صفحات لمسی و الکترود برای پیل‌های خورشیدی استفاده کنند.

شرکت نانو-سی در شهر وست‌وود در ماساچوست واقع شده و به‌ عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه مواد کربنی نانوساختار شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002858

وب گردی

وب گردی