نیم میلیون نفر در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کنکور ثبت نام کردند/ انتخاب رشته بیش از 28 هزار داوطلب دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی از روز 20 اسفندماه 97 آغاز شده و تا روز 6 شهریورماه 98 ادامه دارد. تا امروز، تعداد 506 هزار و 603 داوطلب نسبت به ثبت نام و انتخاب کد رشته‌محل‌ها بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 98 اقدام کرده اند.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آزمون دکتری سال 98 اظهار کرد: انتخاب کد رشته‌محل های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 1398 از ساعت 12 روز شنبه (31 فروردین‌ماه 98) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز سه‌شنبه (3 اردیبهشت‌ماه 98) پایان می پذیرد.

وی ادامه داد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه نتیجه اولیه آزمون، مجاز به انتخاب رشته شده اند، ضرورت دارد با مطالعه دقیق اطلاعیه این سازمان که به همراه نتیجه آزمون روی سایت سازمان قرار گرفته و همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته، نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته‌محل از میان کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از رشته امتحانی مربوط مبادرت کرده و سپس نسبت به ثبت کد رشته‌محل های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی و حداکثر تا روز سه شنبه (3 اردیبهشت ماه 98) اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در سایت این سازمان، گفت: تا ساعت 8 صبح امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه 98) از تعداد 150 هزار و 535 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد 28 هزار و 773 داوطلب، انتخاب رشته کرده اند.

توکلی در خصوص داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و علاقه‌مند به انتخاب کد رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت این دانشگاه مراجعه کنند و بر اساس اطلاعیه های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

وی در پایان، درباره ثبت نام داوطلبان برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی از روز 20 اسفندماه 97 آغاز شده و تا روز 6 شهریورماه 98 ادامه دارد. تا امروز، تعداد 506 هزار و 603 داوطلب نسبت به ثبت نام و انتخاب کد رشته‌محل‌ها بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 98 اقدام کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002872

وب گردی

وب گردی