پویش ملی «بهار همدلی» برای بازسازی خانه‌ سیل‌زدگان راه اندازی شد

فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی پویش ملی «بهار همدلی»، از دانشگاهیان درخواست کردند در ساخت خانه‌های مسکونی تخریب شده در مناطق سیل‌زده کشور مشارکت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با راه‌اندازی «پویشی ملی دانشگاهیان ایران» با عنوان «بهار همدلی»، از کلیه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کردند تا ضمن پیوستن به این پویش دانشگاهی، در ساخت خانه‌های مسکونی تخریب شده در مناطق سیل‌زده کشور مشارکت کنند.

در این بیانیه آمده است: «هم‌وطن! دوباره خانه‌ات را خواهم ساخت. کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد دو یا چند برابر می‌کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.»

بارش بی‌سابقه باران رحمت الهی که در ادامه سیل و طغیان رودخانه‌ها را به دنبال داشت، موجب وارد شدن خسارت زیاد و بی‌خانمانی مردم شریف بخش‌هایی از سرزمین‌مان شده و کام ایرانیان را در روزهای آغازین سال جدید تلخ کرده است.

ما نهادهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با درک مسؤولیت اجتماعی دانشگاه در عمق این فاجعه تأسف‌بار و با عنایت به این موضوع که معمولاً کمک‌های مردمی به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی مصروف موج اول و دوم حادثه که «حفظ جان» و «تأمین معیشت موقت حادثه‌دیدگان است»، می‌شود، در تلاشیم تا با راه‌اندازی «پویش ملی دانشگاهیان ایران» با عنوان «بهار همدلی» با جمع‌آوری کمک‌های نقدی «دانشجویان»، «کارکنان» و «اساتید» دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در موج سوم حادثه که اسکان دائم آسیب‌دیدگان است، با احداث واحدهای مسکونی کاملاً تخریب شده نقش‌آفرین بوده و فارغ از گرایش‌های متفاوت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با وفاق و همدلی، دست در دست هم بر زخم‌های عمیق هموطنان سیل‌زده کشور مرحم باشیم.

در این طرح انسان‌دوستانه مقرر شده است که هر مقدار کمک‌های نقدی از طرف دانشگاهیان هر دانشگاه جمع‌آوری شد، به میزان دو برابر آن کمک بلاعوض از سوی نهادهای حمایتی کشور به آن افزوده شده و واحدهای مسکونی تخریب شده تعدادی از هموطنان نیازمند بازسازی شود.

ما دانشجویان مؤسس این پویش ضمن دعوت از همه دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت پیوست به «پویش بهار همدلی»، درخواست می‌کنیم کمک‌های نقدی خود را به حساب مشخص شده توسط رئیس دانشگاه واریز کرده و با دستان پر مهر خود برای هم‌وطنان سایبانی از مهر بسازیم.

این پویش در کمال شفافیت واریزی وجوه هر دانشگاه را اعلام کرده و خانه‌های ساخته شده توسط هر دانشگاه را در معرض دید همه شرکت‌کنندگان پویش قرار خواهد داد.»

تاکنون ۳۰ تشکل از جمله شورای صنفی، خانه نشریات دانشجویی، شورای هماهنگی بسیج دانشجویی، تشکل‌های اسلامی، مجامع تخصصی کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی در این پویش اعلام آمادگی کرده اند.

کد خبر: 1002888

وب گردی

وب گردی