وزارت علوم، تصمیم قطعی در خصوص تعویق کنکور سراسری 98 نگرفته است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از بروز سیل در کشور، آزمون کارشناسی ارشد 98 به تعویق افتاد و رایزنی هایی برای به تأخیر انداختن کنکور سراسری هم صورت گرفت؛ اما وزارت علوم تاکنون تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است.

داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعویق زمان برگزاری کنکور 98 به دلیل بروز بحران سیل در برخی از استان‌ها گفت: تاخیر در برگزاری کنکور سراسری 98 توسط کمیسیون آموزش در حال پیگیری است و شخصا درباره برگزاری زمان آزمون با توجه به بروز سیل در برخی نقاط کشور رایزنی‌‌هایی با وزارت علوم داشتم.

وی افزود: با توجه به بحران اخیر سیل در کشور از یک طرف با استان‌‌هایی مواجهیم که دانش‌آموزان کنکوری دارند و برنامه مطالعاتی آنها دچار مشکل شده است؛ از سوی دیگر استان‌‌‌هایی که چنین بحرانی ندارند و داوطلبانی که آمادگی شرکت در آزمون سراسری را دارند به همین جهت برای بررسی و کمک به وضعیت داوطلبان کنکور 98 پیگیر این مسئله از وزارت علوم هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت علوم معتقد است که ثبت‌نام دانشگاه‌‌‌ها باید در زمان مشخصی انجام شود و دانشجویان در مهلت تعیین شده اول مهر‌ماه در کلاس‌های درس حضور یابند. برای رسیدگی به این امر باید یک تصمیم کارشناسی اتخاذ شود و وزارت علوم هنوز تصمیم قطعی در این خصوص نگرفته است.

محمدی درباره اختصاص سهمیه به مناطق سیل‌زده متذکر شد: پیشنهاد اختصاص سهمیه به مناطق سیل‌‌زده از سوی رئیس سازمان سنجش مطرح شده بود که مورد موافقت قرار نگرفت، چون ممکن است در این روش، حق گروهی دیگر از داوطلبان ضایع شود که برای جلوگیری از این امر باید ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم و کلیه این موارد باید کارشناسی شود تا تصمیم درستی برای رسیدگی به این مسئله اتخاذ شود.

وی خاطر نشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد 98 هم با توجه به وضعیت بحران سیل در برخی از استان‌ها، به خردادماه موکول شد که به تصویب قطعی وزارت علوم رسید و به داوطلبان مناطق سیل‌زده سهمیه ویژه‌ای اختصاص داده نشد.

خبرنگار: ندا فراهانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1002898

وب گردی

وب گردی