تأمین و حفظ سلامت شهروندان به عنوان  بزرگترین سرمایه شهر

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 فعالیت های ویژه ای  را با بهره گیری از کانون های اجتماع محور سلامت، خانه های سلامت، فضاهای مختلف فرهنگی و آموزشی با هدف تأمین و حفظ سلامت شهروندان به عنوان،  بزرگترین سرمایه شهر و مشارکتهای مردمی اجرا می کند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی رحمان زاده با اشاره به شعار روز جهانی سلامت به عنوان "مراقبتهای اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" افزود: گذر سلامت، پیاده روی خانوادگی، ارتقای سواد سلامت شهروندان، تقدیر از فعالان و منتخبین عرصه سلامت، ارائه خدمات سلامت محور به افراد کمتر برخوردار و... از عناوین کلی برنامه های هفته ملی سلامت است که در این هفته اجرا می شود.

وی از شهروندان به عنوان بزرگترین سرمایه های شهر یاد کرد و افزود: اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان و همچنین نقش مشارکت مردم و همکاری مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان می بایست در اولویت برنامه های جامعه قرار گیرد.

شهردار منطقه13، توسعه فرهنگ سلامت و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت شهر و شهروندان، گرامیداشت هفته ملی سلامت و حساس سازی شهروندان نسبت به موضوع سلامت شهر و شهروندی، جلب و توسعه مشارکت های مردمی در راستای ارتقای سطح سلامت شهر و شهروندان، جلب و توسعه همکاری های درون بخشی در اجرای برنامه های سلامت محور، جلب و توسعه همکاری های سازمانهای دولتی و غیردولتی فعال در حوزه سلامت جهت ارتقای سلامت شهر و شهروندان را از اهداف برنامه های هفته ملی سلامت برشمرد.

گفتنی است، یکشنبه، اول اردیبهشت به عنوان روز« دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، دوشنبه 2 اردیبهشت به عنوان روز «آموزش، رکن سلامت»، سه شنبه 3 اردیبهشت به عنوان روز «مشارکت اجتماعی و سلامت»، چهارشنبه 4 اردیبهشت به عنوان روز «مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، پنج شنبه 5 اردیبهشت به عنوان روز «سلامت در حوادث و بحرانها»، جمعه 6 اردیبهشت به عنوان روز «سبک زندگی سلامت محور» و شنبه 7 اردیبهشت به عنوان روز «سلامت، جمعیت و خانواده» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002900

وب گردی

وب گردی