سوء استفاده از تخصص،کلید پذیرش مهاجران با مهارت بالا

امروزه افراد زیادی به دنبال مهاجرت به کشورهای پیشرفته هستند و این کشورها با رویکرد جذب افراد با مهارت های بالا به دنبال استفاده از این مهاجران برای پیش بردن اهداف و کشورهای خود هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهاجرت مسئله بسیار مهمی برای هر کشور است و بسیاری از کشورهای پیشرفته به دنبال جذب مهاجران با مهارت بالا هستند تا بتوانند از آن ها برای پیشرفت بهتر بهره ببرند.

در سال 2017 میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از اعتراض های سراسری ملی و بین المللی به سیاست های ضدمهاجرتش اعلام کرد: اگر آنها ( کشورهای فرست ) بهترین هایشان را به ما نمی دهند، پس بهتر است بدترین هایشان را نیز برای خودشان نگه دارند.

در ایالات متحده 78 درصد از مردم به مهاجران بسیار ماهر اقبال دارند، در حالی که 36 درصد از جمعیت خارجی این کشور دارای دیپلم یا مدرک فوق لیسانس هستند.

در انگلستان که به دلیل وجود برگزیت(خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) رفت و آمد آسان به اتحادیه اروپا پایان خواهد پذیرفت، مردم هنوز هم به شدت از مهاجران با مهارت بالا حمایت می کنند.

کمتر از نیمی از مهاجران بریتانیا دارای مدرک دانشگاهی هستند. در اراضی اشغالی فلسطین و ایتالیا سهم جمعیت حمایت از مهاجرت با مهارت بالا، به ترتیب 42 و 35 درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002940

وب گردی

وب گردی