کتاب درسی «انسان سالم و محیط‌زیست» به پایه یازدهم تحصیلی اضافه می شود

قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در همایش «سفیران سلامت دانش‌آموزی» از پیش‌بینی درس بهداشت، دو واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان و همچنین پیشنهاد کتاب درسی انسان سالم و محیط‌زیست در پایه یازدهم در راستای پوشش همگانی سلامت خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، امیرعلی نعمت الهی در همایش «سفیران سلامت دانش‌آموزی» که در مجتمع ورزشی حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان پاسدار سلامت و بهداشت جامعه هستند و امیدوارم این همایش منشأ خیروبرکت برای دانش آموزان و دیگر اعضای جامعه باشد.

رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی بابیان اینکه دانش آموزان شرکت‌کننده در این همایش بیش از گذشته و بهتر می‌توانند به وظایف خود عمل کنند، گفت: سفیر به‌عنوان بالاترین نماینده یک کشور محسوب می‌شود و انتخاب کلمه سفیر برای شما یعنی شأن و جایگاه شما دانش آموزان در سه وزارت، آموزش‌وپرورش، ورزش و بهداشت و درمان بسیار ارزشمند است.

نعمت الهی خاطرنشان کرد: دانش آموزان سفیر سلامت منادی زندگی سالم هستند و برای دسترسی به خدمات سلامت در جامعه تلاش می‌کنید و در جهت بهبود بهداشت روانی و بهداشت جسمانی جامعه قدم های مثبتی بر می دارید.

وی در ادامه اضافه کرد: میثاق نامه‌ای که در این همایش قرائت شد دارای مفاهیمی بود که می‌تواند دارای ابعاد مؤثر در زندگی شخصی و اجتماعی باشد و از تمام همکارانم در کشور می‌خواهم به این میثاق نامه توجه و تأکید کنند.

قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: شما دانش آموزان با این میثاق نامه اعلام آمادگی کردید که آن را اجرایی می‌کنید و همگان باید تلاش کنیم تا سبک زندگی ایرانی اسلامی که مطالبه مقام معظم رهبری است را ترویج دهیم.

نعمت الهی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور هم نسبت به بحث بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین که مهم‌ترین برنامه وزارت آموزش‌وپرورش است، نسبت به ارتقای سلامت دانش آموزان تأکید شده است و در زمینه‌های مختلف تربیت‌بدنی و سلامت اقدامات خوبی انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه باید به پوشش همگانی سلامت توجه شود، گفت: علاوه بر درس بهداشت، دو واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی‌شده است و همچنین کتاب درسی انسان سالم و محیط‌زیست در پایه یازدهم پیشنهادشده است.

رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به برنامه های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، افزود: تدوین محتوای کامل درس‌نامه سلامت دانش‌آموزی، ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت از برنامه‌های این حوزه است ووزارت آموزش ‌و پرورش در عرصه سلامت و بهداشت تفاهم‌نامه‌های خوبی با دیگر سازمان‌ها داشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: در وزارت آموزش‌وپرورش با برنامه‌ها و اقداماتی که صورت گرفته است، تلاش کرده است تا دانش آموزان پیام‌آور سلامت در محیط آموزشی و خانواده باشند و با بیماری‌هایی که می‌تواند آنان را تهدید کند، آشنا شوند.

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش اقدامات مؤثری دیگری را هم انجام داده است و دروسی را در پایه‌های مختلف برای این مهم پیش‌بینی کرده است و در حوزه تربیت‌بدنی برنامه‌هایی مانند المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و سفیران سلامت دانش‌آموزی را اجرا کرده است.

گفتنی است این همایش در هفته سلامت برگزار شد و شعار روز جهانی بهداشت «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به‌سوی پوشش همگانی سلامت» است.

کد خبر: 1002945

وب گردی

وب گردی