اولین نمونه رونده پلتفرم خودروی ملی ساخته می شود

اولین نمونه رونده پلتفرم خودروی ملی به همت استادان و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران و با همکاری محققان صنعت خودروی کشور، در مرکز تحقیقات سایپا در حال ساخت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علم و صنعتی ایران، دکتر محمدحسن شجاعی فرد، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو و مدیر پروژه کلان ملی طراحی و ساخت پلتفرم خودروی کلاس B ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولان شرکت سایپا، نمونه رونده اولیه این خودرو، به زودی در دانشکده مهندسی خودرو رونمایی شود.
وی افزود: بدیهی است پس از ساخت اولین نمونه، نمونه‌های بیشتری (در حدود ۵۰-۴۰ دستگاه)، برای انجام آزمایش‌های مختلف مورد نظر استاندارد می‌بایست تولید شود که پس از تایید و گذراندن آزمون‌های مورد نظر استاندارد، برای تولید انبوه آن اقدام خواهد شد.
این خودرو با ظرفیت چهار سرنشین، طراحی شده و اولین نسل از خودروی ملی است که تمام طراحی آن توسط استادان و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران و با همکاری محققان صنعت خودروی کشور انجام شده است.
هیئت روسی دانشگاه حمل و نقل سنت پترزبورگ امپراطور الکساندر اول روسیه نیز اواخر فروردین ماه جاری از این پروژه بازدید و در جریان مراحل کار و پیشرفت آن قرار گرفتند.

کد خبر: 1002951

وب گردی

وب گردی