نشست راهکارهای ارتباط دانشگاه با صنعت و نقش دانشگاه‌ها در رونق تولید برگزار شد

نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای ارتباط دانشگاه با صنعت و نقش دانشگاه‌ها در رونق تولید، با حضور مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران پارک‌های منطقه سه کشور در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، در این نشست دکتر واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه نقش پارک های علم و فناوری در توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت سخنرانی کرد و و راهکارهای توسعه ارتباط فیمابین صنعت و دانشگاه را از طریق پارک‌های علم و فناوری تشریح کرد.
وی همچنین عدم وجود گفتمان مثبت درخصوص طرح‌های ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها، تقابل مقاله‌نویسی با پروژه‌های ارتباط با صنعت در رویکردها و آیین‌نامه‌های وزارت علوم را مهم‌ترین آسیب‌های ارتباط صنعت و دانشگاه دانست.
دکتر واعظی در این نشست در مورد میزان سرمایه‌گذاری کشورهای توسعه یافته از محل تولید ناخالص داخلی را با نمودار تشریح کرد و جایگاه نامناسب کشور و صنایع را متذکر شد و این امر را شاخصی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در کشورهای توسعه‌یافته دانست.
دکتر واعظی در ادامه، شبکه‌سازی در پارک‌ها، استقرار واحد R& D ودفاتر ارتباطی یا دفتر کمیته تحقیقات در پارک، برگزاری رویداد Demo Day برای معرفی شرکت‌های مرتبط با ماموریت صنایع، برگزاری استارتاپ ویکندهای تخصصی، شرکت در مناقصات و استعلام صنایع و سازمان‌ها توسط شرکت مستقر، تشویق بازنشستگان صنایع به تاسیس شرکت‌های فناوری و دانش بنیان و حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه را از اقدامات پارک‌های علم و فناوری در زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست.
وی از برنامه‌ریزی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای برپایی نمایشگاه نیازها و چالش‌های صنایع و سازمان‌ها در خرداد ماه سال جاری در محل این پارک خبر داد و افزود: این نمایشگاه برای اولین بار در استان با هدف ارائه نیازها و چالش‌های صنایع و دستگاه‌های دولتی برگزار خواهد شد و فرصت‌های مناسبی برای اساتید، دانشجویان، شرکت‌های فناور و صاحبان ایده ایجاد می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1002953

وب گردی

وب گردی