قدردانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از رهایی در معاونت آموزشی و خدمات تحصیلی/ رهایی به دلیل شرایط جسمی استعفا داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از خدمات رهایی در دوران مسئولیتش در معاونت آموزشی و تحصیلی، گفت: رهایی ماموریت جدید علمی را در خارج از دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می کند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ با اشاره به تغییر ساختار این دانشگاه و قرار گرفتن معاونت‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهش و فناوری ذیل معاونت‌های موضوعی، گفت: ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی علم پایه و موضوعی است، به همین دلیل در نمودار سازمانی جدید ستاد دانشگاه، معاونت‌های «آموزشی و تحصیلات تکمیلی» و «پژوهش و فناوری» در ذیل معاونت‌های موضوعی خود، یعنی معاونت «علوم انسانی و هنر»، «علوم پزشکی» و «علوم، مهندسی و کشاورزی» قرار گرفت.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ساختار جدید این دانشگاه، رویکرد و فعالیت‌های حوزه آموزشی و پژوهشی، تخصصی و موضوعی شده است، خاطرنشان کرد: این تغییر ساختار فقط مربوط به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است و در واحدها و مراکز دانشگاهی امور مربوط به دانشجویان در معاونت‌های آموزشی و پژوهشی به همان شکل سابق انجام می‌شود.
دکتر طهرانچی با قدردانی از زحمات دکتر علیرضا رهایی معاون سابق آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دکتر رهایی از چهره‌های شاخص و افتخارات علمی کشور و استاد تمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که دو دوره ریاست این دانشگاه را در کارنامه درخشان خود دارد. حضور وی در دانشگاه آزاد اسلامی مغتنم بود و در مدت دو سالی که مسئولیت معاونت آموزشی را برعهده داشت، زحمات زیادی برای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی کشید.
وی افزود: از خردادماه سال 96 چهره‌های علمی برای اداره دانشگاه دعوت شدند که دکتر رهایی بعد از سال‌ها ریاست در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دکتر رهایی در این مدت خدمات و تلاش‌های زیادی در تهیه سند آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، بازنگری سرفصل رشته‌ها، راه‌اندازی سامانه‌های جدید آموزشی، فراخوان و جذب اعضای هیات علمی متخصص و انقلابی و ماموریت‌های محوله داشت.
دکتر طهرانچی یادآور شد: با توجه به تغییر ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از رهایی برای تصدی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دعوت شد و تمایل اینجانب به ادامه همکاری اثربخش وی در عرصه مدیریتی دانشگاه بود که متاسفانه حاصل نشد، پس از ابلاغ ساختار جدید، رهایی همکاری کاملی تا انتخاب معاونان جدید داشت، اما به دلیل ماموریت علمی که در بیرون از دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار شده و همچنین به دلیل شرایط جسمی که داشت، از معاونت این دانشگاه استعفا داد. با این حال از وی خواستم تا برای قوام معاونت جدید، مدتی مسئولیت معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی را بر عهده بگیرد که با مشورت رهایی جواد علمایی که یک چهره نخبه و علمی است در معاونت جدید جایگزین شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: دوران حضور دکتر رهایی در دانشگاه آزاد اسلامی دوران موفقی برای معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی بود. برای وی در مسئولیت جدید آرزوی توفیق روزافزون از خداوند منان خواستارم.
انتهای پیام/
کد خبر: 1002962

وب گردی

وب گردی