قوه مجریه در شنیدن صدای مخالف سعه صدر داشته باشد

۱۱۵ فعال نشریات دانشجویی در مورد برخورد با نشریات و نبود آزادی بیان به روحانی نامه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۱۵ فعال نشریات دانشجویی در مورد برخورد با نشریات و نبود آزادی بیان به روحانی نامه‌ای صادر کردند.

درابتدای این نامه آمده است: امروز اما شاخص آزادی بیان در کشور به شدت افت کرده است و مانع اصلی آزادی بیان در کشور، دولت تحت امر جنابعالی است. برخوردها با نشریات دانشجویی افزایش پیدا کرده است و دانشگاه‌های دولتی حتی به نشریات حامیِ شما نیز رحم نمی‌کنند. نشریات دانشجویی گاها پایشان به قوه قضائیه کشیده شده است که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

در ادامه این نامه بیان شده است: شکایت‌های پرتکرار از رسانه‌های مختلف، چهره‌های شاخص منتقد و حتی موافق دولت و تعطیل کردن تریبون‌های منتقدان دولت در دانشگاه‌ها نیز، نمونه‌هایی دیگر از رفتار خصمانه جنابعالی و دولت تدبیر امید است که نشان می‌دهد دولت حتی در تحقق مهم‌ترین شعار خود نیز کارنامه خوبی به جا نگذاشته است.

در بخش دیگری از نامه تاکید شده است: جنابعالی حتی انتقاد دیگر مسئولان کشور را نیز برنمی‌تابید و اخیرا نیز در اقدامی غیرقانونی دونفر از اعضای شورای انقلاب فرهنگی را که منتقد رفتارهایتان بودند، به جلسات این شورا دعوت نمی‌کنید. همه اینها نشان از عصبانیت نخستین فرد اجرایی کشور دارد. درصورتی‌که شاید اگر به سخنان همان منتقدین توجه می‌شد و دولت تدبیر و امید لجاجت به خرج نمی‌داد، اوضاع بسیار مناسب‌تر از وضع کنونی کشور بود.

در پایان این نامه آمده است: پر واضح است که عصبانیت قوه مجریه در شرایط سخت کنونی، هم به ضرر دولت و هم به ضرر مردم است. فرصت‌ها همچون ابر درگذرند، توصیه میکنیم لذا تا زمانی‌که بر مسند ریاست نشسته‌اید، در شنیدن صدای مخالف سعه صدر داشته باشید و به جای برخوردهای تند و غیرمنطقی با منتقدان اقداماتتان و حداقل برای آنکه شعار آزادی بیان‌ دولت‌تان مورد خدشه واقع نشود، انتقادات دلسوزانه را در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مهم، آن هم در شرایط سخت کنونی کشور، دخیل نمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1002999

وب گردی

وب گردی