مهدی پور: وزارت علوم و وزارت بهداشت به دنبال کم کردن صدای مخالف هستند

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: وزارت علوم و وزارت بهداشت، فارغ از مباحث حقوقی و ایجاد مشکلاتی در سطح دفاتر دانشگاهی و اتحادیه های کشوری، حمایت های مالی خود از اتحادیه های دانشجویی را نیز قطع کرده اند.

محمد امین مهدی‌پور، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ضمن اشاره به عدم حمایت مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اتحادیه های دانشجویی گفت: وزارت علوم و وزارت بهداشت، در جریان سال تحصیلی اخیر و سال تحصیلی گذشته، نسبت به تشکل های دانشجویی کم لطفی داشتند. به شکلی که فارغ از مباحث حقوقی و مشکلاتی که در سطح دفاتر دانشگاهی و اتحادیه های کشوری ایجاد کرده اند، حمایت های مالی خود را نیز قطع کرده اند.

وی افزود: وزارت علوم و وزارت بهداشت موظف هستند که از تشکل های دانشجویی حمایت های مالی داشته باشند؛ اما وزارت علوم از بهمن ماه سال 96 تا به این لحظه، هیچ کمک مالی را متوجه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نکرده است. البته امیدواریم با توجه به صحبت هایی که با مدیران و معاونین وزارت علوم داشته ایم، این مسأله زودتر حل شود.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطر نشان کرد: جنبش دانشجویی یکی از جنبش های تأثیرگذار در سطح کشور است که عدم توجه به آن، منجر به رخوت و سستی در فضای فرهنگی و اجتماعی کشور می شود.

مهدی پور ضمن اشاره به اینکه برخی از افراد، این مشکلات را به تحریم ها ارتباط می دهند، گفت: حتی قبل از شدت گرفتن تحریم ها نیز، این قبیل مسائل و مشکلات برای اتحادیه های دانشجویی وجود داشته است و متأسفانه وزارت علوم و وزارت بهداشت نسبت به تشکل های دانشجویی کم لطفی دارند.

این فعال دانشجویی در خصوص علت مشکلات اخیر گفت: وزارت علوم به ما می گوید که مشکلات مالی دارند و برای تأمین هزینه های خود هم دچار مشکل شده اند. اما باید بگویم که تشکل های دانشجویی هزینه های بسیار کمتری نسبت به ادارات و سازمان ها دارند؛ در حالی که همان ادارات و ارگان ها همایش ها و جشنواره های بسیار بزرگی را برگزار می کنند که هزینه های آن، چند برابر هزینه های تشکل های دانشجویی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم خوش بینانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که توجه نسبت به تشکل ها کمتر شده است. اما اگر بخواهیم قدری جدی تر به این مسائل نگاه کنیم، می بینیم که مباحث و موضع گیری های تشکل ها هم در این مسائل بی تأثیر نیست؛ شاید به نوعی بتوان گفت که آن ها به دنبال کم کردن صدای مخالف هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003018

وب گردی

وب گردی