تأخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی/ سایه ناکامی جهاد دانشگاهی بر سر جویندگان کار

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، گفت: تأخیری نداشته‌ایم. همیشه اعلام نتایج آزمون ها، حداقل دو ماه از زمان برگزاری امتحان، زمان می برد. روز برگزاری آزمون، تعدادی از داوطلبان به باجه‌های رفع نقص مدارک مراجعه کرده و مدارکی ارائه می دهند که بررسی و استعلام آن نیازمند زمان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ششمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور روز 17 اسفندماه سال 97 برگزار شد و 227 هزار و 891 داوطلب جویای شغل در این آزمون شرکت کردند. پنج دوره گذشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان متولی اصلی برگزاری آزمون های سراسری ایران برگزار شد؛ ولی سازمان اداری و استخدامی کشور به یکباره تصمیم گرفت مسئولیت برگزاری ششمین دوره را به جهاد دانشگاهی واگذار کند.

سید عزیز آشنا، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران درباره زمان قطعی اعلام نتایج ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور، به ایسکانیوز گفت: «تاریخ دقیقی برای اعلام نتایج مشخص نشده است؛ اما از طریق سایت رسمی جهاد دانشگاهی، تاریخ دقیق را اعلام خواهیم کرد. البته نتایج در ماه جاری (اردیبهشت‌ماه 98) اعلام خواهد شد.»

وی تأخیر جهاد دانشگاهی در اعلام نتایج آزمون استخدامی را هم طبیعی ارزیابی کرد و گفت: «تأخیری نداشته ایم. همیشه اعلام نتایج آزمون ها، حداقل دو ماه از زمان برگزاری امتحان، زمان می برد. روز برگزاری آزمون، تعدادی از داوطلبان به باجه‌های رفع نقص مدارک مراجعه کرده و مدارکی ارائه می دهند که بررسی و استعلام آن نیازمند زمان است.»

آشنا در حالی از طبیعی بودن روند دو ماهه بررسی و اعلام نتایج ششمین دوره آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی صحبت می کند که سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج دوره پیشین را تنها 24 روز پس از برگزاری آزمون روی سایت خود قرار داد. آزمون دوره پنجم روز 15 تیرماه 97 با تعداد 427 هزار و 696 داوطلب؛ رقمی نزدیک به دو برابر تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون ششم، برگزار شد و سازمان‌ سنجش آموزش کشور روز 8 مردادماه 97، نتایج را منتشر کرد.

داوطلبان قبل از برگزاری آزمون با مشکلات متعددی از جمله خطای ارسال عکس و سختی رفت و آمد به باجه‌های بد مسیر برای اصلاح خطا مواجه بودند. روز برگزاری آزمون هم به دلیل اختصاص سالن بدنسازی به داوطلبان و سؤالات تکراری در دروس تخصصی نقشه‌برداری، حاشیه های زیادی را برای جهاد دانشگاهی به دنبال داشت.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران اما باز هم همه چیز را عادی توصیف کرد و گفت: «هیچ مشکلی نبوده و همه چیز طبق روال پیش می رود. ان‌شاءالله سر موعد هم نتایج را اعلام می کنیم. همه مواردی که در آزمون رخ داده هم قاعدتا رسیدگی می شود.»

باید دید جهاد دانشگاهی سرانجام نتایج ششمین دوره آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی را چه زمانی اعلام می کند. امروز (سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه 98) 45 روز از برگزاری آزمون دوره ششم می گذرد؛ ولی هنوز نتایجی منتشر نشده و داوطلبان همچنان چشم‌انتظار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003019

وب گردی

وب گردی