ایجاد ارتباط میان دانشگاه و جامعه؛ مهم‌ترین فعالیت انجمن‌های علمی

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مهم ترین فعالیت انجمن های علمی را ایجاد ارتباط میان دانشگاه و جامعه دانست.

وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهم ترین اولویت انجمن های علمی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: همان طور که می‌دانید ارتباط بین دانشگاهها و بدنه هیئت علمی از طریق انجمن‌های علمی صورت می‌گیرد و از جمله مهم‌ترین مباحث انجمن های علمی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعتا هر عضو هیئت علمی، وظیفه علمی خود را انجام می‌دهد. در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی، انجمن‌های علمی می توانند نقش مسئولیت پذیری را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با تاکید بر برگزاری کنفرانس توسط انجمن‌های علمی گفت: اگر به فعالیت انجمن‌های علمی در دنیا نگاهی بیندازید، در می‌یابید مسائلی مانند پایش و ارزیابی علمی، بر عهده این انجمن‌ها صورت می‌گیرد. حتی ما بحث برگزاری انجمن‌ها و کنفرانس را نیز به این انجمن‌ها واگذار کرده‌ایم؛ زیرا اگر انجمن‌های علمی متصدی برگزاری مراسم باشند، این کنفرانس از اعتبار علمی برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نشریات و کنفرانس ها از لحاظ اعتبار علمی به انجمن‌ها سپرده شده‌اند؛ بنابراین الگویی که اکنون در دنیا وجود دارد، معمولا با تلاش انجمن‌های اسلامی ارتباط بین دانشگاه و حوزه‌های صنعت، جامعه و فرهنگ ایجاد می‌شود. به گونه ای دیگر می توان مهم ترین فعالیت انجمن های علمی، ایجاد ارتباط میان دانشگاه و جامعه است.

احمدی بیان کرد: انجمن‌های علمی باید بتوانند نشست‌های مختلفی را برگزار کرده و محافل بحث و گفت و گوهای علمی تشکیل دهند. همچنین بسیاری از ارتباطات علمی که با نهادهای خارجی برقرار می شود، توسط این انجمن هاصورت گرفته است، به عنوان مثال انجمن ریاضی ما از ارتباطات بین‌المللی خوبی برخوردار است.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد فرهنگ علمی و ارتباط با جامعه و صنعت، باید از طریق انجمن‌های علمی برقرار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003035

وب گردی

وب گردی