دانشگاه آزاد واحد اردبیل 22 رشته تحصیلی در مقطع دکتری دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در مقطع دکتری 659 نفر در واحدهای استان اردبیل مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 554 نفر در واحد اردبیل و 93 نفر در واحد خلخال و 12 نفر در واحد پارس آباد مشغول به تحصیل هستند.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعداد دانشجویان مقطع دکتری در واحدهای استان اردبیل گفت: در مقطع دکتری 659 نفر در واحدهای استان اردبیل تحصیل می کنند که از این تعداد 554 نفر در واحد اردبیل و 93 نفر در واحد خلخال و 12 نفر در واحد پارس آباد مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در واحد اردبیل، 22 رشته تحصیلی در مقطع دکتری وجود دارد که شامل رشته‌‌های تحصیلی زبان و ادبیات فارسی، مدیریت ورزشی، الهیات و معارف اسلامی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، مدیریت دولتی، علوم ارتباطات، شیمی با دو گرایش شیمی فیزیک و شیمی آلی، مهندسی برق، محیط زیست، معماری، آموزش زبان انگلیسی و فلسفه هنر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه یادآور شد: در واحد خلخال رشته‌‌های معماری، ادبیات فارسی، جامعه شناسی توسعه و در واحد پارس آباد هم دکتری کشاورزی- زراعت در مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارد.

رسولی درباره چهره‌های مشهور دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اردبیل تاکید کرد: برخی از استانداران کشور و شخصیت‌‌های علمی، ورزشی، سیاسی و فرهنگی در سطح ملی جز دانش آموختگان دانشگاه آزاد استان اردبیل هستند.

گفتنی است، انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده‌اند، از روز سه‌‌شنبه 3 اردیبهشت‌‌ماه آغاز و تا ساعت 24 روز دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا 80 رشته محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه https://azmoon.iau.ac.ir دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما در صورت دایر بودن رشته گرایش مورد تقاضای خود در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق همین سامانه نسبت به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته اقدام نمایند.

داوطلبان به منظور ورود به سامانه انتخاب رشته لازم است اطلاعات کارت اعتباری خریداری شده را به همراه شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور را در اختیار داشته باشند.

زمان ثبت نام دوره دکتری تخصصی بدون آزمون(ویژه استعدادهای درخشان) متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003036

وب گردی

وب گردی