آمار دقیقی از حضور استادان روحانی در دانشگاه‌های کشور وجود ندارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم، گفت: متاسفانه آمار دقیقی از حضور استادان روحانی عضو هیئت علمی یا حق التدریس و نیمه وقت در سطح دانشگاه ها وجود ندارد و در زمینه رسانه‌ای کردن حضور استادان روحانی در دانشگاه‌ها ضعف رسانه‌ای وجود دارد.

حجت الاسلام سعید فراهانی فرد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مبحث وحدت و همگرایی بین حوزه و دانشگاه، در خصوص تحصیلات حوزوی به صورت مجازی، گفت: طی چند سال اخیر برای دانشجویان و طلاب علاقه‌مند به کسب علم در دو سطح سیستمی تعریف شده است که بتوانند به صورت مجازی و همزمان هم در حوزه تحصیل کنند و هم در یکی از مراکز آموزشی وابسته به وزرات علوم به کسب علم و دانش بپردازند.

وی افزود: البته طبق آمارها بیشتر دانشجویان رشته های علوم انسانی تمایل دارند که به صورت مجازی نیز به تحصیل در حوزه بپردازند. به عنوان مثال در حوزه اقتصاد و اقتصاد اسلامی حدود 50 الی 100 دانشجو داریم که همزمان در حوزه و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام سعید فراهانی فرد پیرامون بروز مشکل برای دانشجویان دانشگاهی و حوزوی به صورت هم زمان، گفت: اگر فردی از ابتدا تحصیلات خود را در دو مقطع تحصیلی حوزه و دانشگاه آغاز کند قطعا دچار مشکل می شود و بهتر است که یکی را تا نیمه پیش ببرد و سپس دیگری را آغاز کند تا به موفقیت برسد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در خصوص الگوی موفق همزمانی تحصیلات، ابراز کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه های قم حضور استادانی‌ست که علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی نیز دارند. به عنوان مثال دانشکده حقوق استادان آن هم تحصیلات حوزوی را به اتمام رساندند و هم در یکی از رشته های حقوق مدرک دکتری دارند.

وی با تاکید بر حضور استادان روحانی در سطح دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: این تفکر که استادان ملبس به لباس روحاینت فقط دروس معارف را تدریس می‌کنند، اشتباه است و در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و قم آمار بالایی از حضور استادانی در دست است که در رشته ای تخصصی مشغول به تدریس هستند.

حجت الاسلام سعید فراهانی فرد تاکید کرد: متاسفانه آمار دقیقی از حضور استادان روحانی عضو هیات علمی یا حق التدریس و نیمه وقت در سطح دانشگاه ها وجود ندارد و در زمینه رسانه ای کردن حضور استادان روحانی در رشته های مختلف فنی و مهندسی تا ارتباطات و غیره ضعف رسانه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1003044

وب گردی

وب گردی