کار تشکیلاتی فصل مشترک تشکل‌های دانشجویی و مسئولان است

مدیر طرح و برنامه اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتقاد به کار تشکیلاتی فصل مشترک تشکل‌های دانشجویی و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، سیدحمید مهدیون مدیر طرح و برنامه اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مسئولان دبیرخانه تشکل‌های سیاسی اسلامی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان و استادان که در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کار تشکل‌ها، کار مقدسی است که اعتقاد و عزم راسخ می‌خواهد و وقتی موضوع اشاعه ارزش‌های انقلاب مطرح است باید پای آرمان‌های خود بایستیم و منطبق بر ارزش‌ها و اعتقاد خود عمل کنیم.

وی به این سخن امام علی (ع) که « سرزمین دل جوانان و نوجوانان بسان یک زمین خالی، شخم‌زده و آماده است که هرچه در او بپاشی به سرعت می‌گیرد و رشد می‌کند.» اشاره کرد و گفت: دوران جوانی سرزنده‌ترین دوره‌ی عمر دانشجویان است و استادان باید در پرورش آنها دقت لازم را داشته باشد.

مدیر طرح و برنامه اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این شرایط اولین وظیفه استادان تزریق روح امید به دانشجویان و بدنه‌ی جامعه است.

وی عدم جانشین‌پروری و ضعف مدیریت را دلیل مشکلات اقتصادی دانست و گفت: اساس نظام جمهوری اسلامی پاک است ولی زخم‌های زیادی بر بدنه نظام نشسته و این نشان می‌دهد که در اجرای بعضی استراتژی‌ها و راهبردها اشتباه داشته‌ایم.

مهدیون نقش دانشگاه در دوره‌ی جدید را بااهمیت توصیف کرد و گفت: شعار دانشگاه مسأله محوری است و دانشگاه برای حل مشکلاتی که در جامعه است راه‌حل ارایه می‌دهد.

وی اضافه کرد: در خیلی از زمینه‌ها جمهوری اسلامی رکورد‌دار است؛ در تولید علم، نانو و صنایع دفاعی و ملت ایران شعار ما می توانیم را نشان داده است.

مهدیون به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «انسان هر جایی که کار می‌کند آنجا را مرکز دنیا بداند و کارش را مهمترین کار» اشاره کرد و افزود: ملت ایران می‌تواند با توان داخلی و اعتماد به نفس از بحران‌های اقتصادی هم عبور کرده و تمام مشکلات را حل کند.

کارتشکیلاتی رسیدن به اهداف را سرعت می بخشد

در ادامه اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز گفت: کار تشکیلاتی رسیدن به اهداف را سریع تر می‌کند. تشکل‌های سیاسی نیازهای دانشجویان را شناسایی و آنها را با مسائل روز دنیا، مسائل اجتماعی و سیاسی آشنا می‌سازد و به جامعه، معنا و مفهوم عمیق‌تری می‌دهد.

وی تشکیل تشکل‌های‌ استادان و دانشجویان را مهم دانست و گفت: برای ایجاد تشکل‌ها باید مسیر راه مشخص و خط و خطوط تعیین شود و در غیر این صورت، زود با شکست مواجه می‌شود و خود مشکلات جدیدی را بوجود می‌آورد.

رسولی متذکر شد: در دانشگاه‌ها باید به حوزه فرهنگی دقت و توجه بیشتری شود و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد فرهنگی است و با رویکرد تعالی بخشی همراه است.

وی تصریح کرد: شبکه‌هایی که در حوزه‌ی فرهنگی دانشگاه فعالیت می‌کنند را باید تقویت کنیم و هم افزایی بین آنها در حوزه‌ی نظری و اجرایی را افزاییش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل توضیح داد: دانشگاه نقش آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دارد و همه‌ی آنها باید در گروه‌های آموزشی متبلور شود و هر گروه در همه‌ی حوزه‌ها، اهداف مشخصی داشته باشد.

وی جریان‌سازی فرهنگی را از موارد مهم برشمرد و افزود: باید در رویکرد گروه‌ها و سیستم آموزشی تغییر نگرش بدهیم و در واحد اردبیل با تمرکز در سه زمینه‌ی معنا‌بخشی، هویت‌بخشی و انسجام‌بخشی اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین خدمت را در زمینه‌ی فرهنگی انجام می‌دهیم.

کد خبر: 1003047

وب گردی

وب گردی