اقدام آمریکا،‌ اعلام جنگ علیه ایران است

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: جبهه مقاومت در سایه توطئه های وحشی آمریکا، در کنار ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«عبدالباری عطوان» در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» نوشت: تصمیم دولت آمریکا در لغو معافیت‌های نفتی هشت کشور وارد کننده نفت از ایران «اعلام جنگ» است؛ چون به معنای گرسنه نگاه داشتن هشتاد میلیون جمعیت ایران است.

وی تاکید کرد: اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنان روز گذشته خود از هر گونه واکنش ایران به اقدام آمریکا حرفی نزد این معنا را نمی‌دهد که احتمال وقوع جنگ خیلی زیاد نیست و همه منطقه و نه تنها لبنان میدان آن خواهد بود.

سردبیر رأی الیوم در ادامه به اظهارات دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد که در گفت وگو با شبکه العالم تهدید کرد در صورتی که ایران از استفاده از تنگه هرمز منع شود این نیرو اقدام به بستن تنگه هرمز خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: چه معافیت‌ها تمدید شود چه نشود صادرات نفت ایران هرگز تحت هیچ شرایطی به صفر نخواهد رسید تا زمانی که مقامات ایران خودشان تصمیم به توقف آن نگرفته باشند که این هم، اینک مطرح نیست.

عطوان نوشت: سید حسن نصرالله خواهان ثبات جبهه داخلی لبنان است بخصوص در شرایط بحران مالی شدیدی که همه به آن اعتراف دارند و برخی می‌گویند اگر بهبود پیدا نکند این کشور را به ورشکستگی خواهد کشاند؛ اما به اعتقاد ما بیشتر نشانه‌ها موید این است که احتمال جنگ از احتمال صلح در سایه استکبار وحشی آمریکا بیشتر است.

نویسنده تصریح کرد: کشور ایران به توافق هسته‌ای و مفاد آن پایبند بوده است و در معرض تجاوز آمریکا و اسرائیل قرار دارد، بنابراین از حق دفاع از خود و صادرات نفت خود برخوردار است تا حکومتش زندگی شرافتمندانه برای ملت خود فراهم کند، بنابراین دنیا هم باید پشت ایران در رویارویی با هر گونه تجاوز آتی آمریکا بایستد.

نویسنده افزود: سید حسن نصرالله هم حق دارد که در مقام یک رهبر به لبنانی‌ها که فصل گردشگری را پیش رو دارند و همچنین در شرایط بحران اقتصادی اطمینان خاطر بدهد و در عین حال جنگ را هم از سوی دشمن زیاده خواهی همچون اسرائیل بعید نمی‌داند که ماهیت آن مکر و نیرنگ است و می‌خواهد اسرائیل بزرگ را از نیل تا فرات تشکیل دهد به گونه‌ای که لبنان هم بخشی از آن باشد.

عطوان در پایان نوشت: ما هم به همه حرف‌های دبیر کل حزب الله اعتماد داریم که همه احتمال‌ها مطرح است و تردیدی نداریم که بگوییم این دشمن آمریکایی و اسرائیلی با پاسخی قوی روبرو خواهد شد که اصلا فکرش را هم نمی‌کند چون جبهه مقاومت از خود و شرافت خود و آزادی ملت خود در مقابله با جنگی خصمانه که به آن تحمیل شده و آن را انتخاب نکرده است، دفاع می‌کند.

نویسنده روزهای آتی را مملو از غیرمنتظره‌هایی خواند که برای آمریکا و متحدان عرب و اسرائیلی آن خوشایند نیست و افزود: شاید این موضوع را سید حسن نصرالله عمدا در سخنرانی دیروز خود بر خلاف سخنرانی‌های سابقش نگفت و البته دلایل داخلی خود را دارد که بخوبی درک می‌کنیم؛ ما کسانی هستیم که تا آخرین نفس در جبهه مقاومت می‌مانیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1003081

وب گردی

وب گردی