همایش «پیشگیری از رفتارهای مخاطره¬آمیز و ازدواج پایدار» در واحد رشت برگزار شد

بمناسبت هفته سلامت جوان همایش « پیشگیری از رفتارهای مخاطره¬آمیز و ازدواج شاد و پایدار » در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد رشت، شادی دهقانزاده معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حاشیه برگزاری این همایش گفت: مجتمع پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همزمان با تقارن هفته سلامت جوان اقدام به برگزاری همایش یک روزه «پیشگیری از رفتارهای مخاطره­آمیز و ازدواج شاد و پایدار» را برگزار کرد.

وی ادامه داد: این همایش یکروزه با هدف ارتقای دانش و آگاهی نسل جوان در حوزه سلامت جسمانی و روانی با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مرکز بهداشت شهرستان رشت در روز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

دهقانزاده تصریح کرد: سخنرانان در این همایش پیرامون مسائلی در مورد پیشگیری از رفتارهای مخاطره­آمیز در زندگی مانند تعریف بیماری ایدز و آزمایش اچ آی وی، اثرات ایدز بر افراد و خانواده­ها، اثرات ایدز بر ثبات سیاسی و اجتماعی، پیامدهای استیگما (انگ) و تبعیض، کبد و نقش آن در بدن، بیماری هپاتیت، آمار هپاتیت در ایران، واکسیناسیون هپاتیت، تاثیر کاربرد دو روش کاهش آسیب و خویشتن داری در پیشگیری از هپاتیت به سخنرانی پرداختند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: ارتباط اچ آی وی و هپاتیت، رابطه الکل و کبد، سیروز کبدی، سرطان کبد، گروههای پرخطر در ابتلا به بیماری هپاتیت، علایم عمومی هپاتیت، تفاوت فرد حامل و فرد بیمار، اقدامات مهم مراقبت از کبد و مهم ترین عوامل پیگیری کننده از هپاتیت در جامعه از دیگر موارد مطرح شده در این همایش بود.

رئیس مجتمع پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با برشمردن موارد لازم برای ازدواجی شاد و پایدار تأکید کرد: آمادگیهای ازدواج، اثرات ازدواج دیرهنگام، معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه اسلام شامل ویژگیهای زیستی، شناختی و حرفه­ای، شخصیتی، مهارتهای رفتاری، مهارتهای ارتباطی (اجتماعی)، مهارتهای پایه، مهارتهای عاطفی و مهارتهای مربوط به شناخت و اصول ده گانه ارتباط سالم از جمله مواردی است که در ازدواجی پایدار و شاد تأثیر گذار خواهد بود.

کد خبر: 1003091

وب گردی

وب گردی